حیدری در گفت‌وگو با دفاع‌ پرس:

«راهیان نور» عامل برقراری امنیت پایدار در مرزهای شمال‌غرب کشور است

عضو سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان با اشاره به عدم ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی در کردستان گفت: «راهیان نور» عامل برقراری امنیت پایدار در کردستان و مرزهای شمال‌غرب کشور است
کد خبر: ۳۰۴۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ - 16August 2018

«محمدتقی حیدری» عضو سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی دفاع‌ پرس به راهیان نور غرب و شمال‌غرب با بیان اینکه راهیان نور یک حرکت بسیار مهم است، اظهار داشت: مردم در جریان انقلاب اسلامی زحمات زیادی کشیدند و لازم است این زحمات با کار کارشناسی رسانه‌ای به نسل‌های بعدی منتقل شود؛ این یک نیاز است تا نسل‌های بعدی متوجه شوند چه زحماتی در راستای برقراری امنیت پایدار کشیده شده است.

وی به انتخاب درست راویان راهیان ‌نور اشاره کرد و گفت: افراد راوی باید توجیه شده باشند، چرا که جوانان امروز تحصیل‌کرده هستند و به هر موضوعی دقیق می‌نگرند.

این عضو سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان تصریح کرد: جذابیت در بیان و ارائه مطالب دسته‌بندی شده در روایت بسیار مهم است. هدف و غایت کار باید در روایت راویان راهیان نور مورد نظر گرفته شود.

حیدری تاکید کرد: رسانه‌های بیگانه در پی انتقام‌جویی هستند. پس با کار فرهنگی درستی مانند راهیان نور باید مفاهیم ارزشی را به درستی منتقل کنیم. همچنین برای موفقیت در روایتگری راهیان نور باید از نیروهای بومی منطقه استفاده کرد.

این عضو سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان گفت: رمز موفقیت فرماندهان دفاع مقدس بهره‌گیری از نیروهای بومی کردستان است. امروز نیز لازم است از نیروهای بومی استفاده شود؛ چراکه نیاز است از مباحث تاریخی متکی بر مستند بهره گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید در کنار قشر جوان حتماً راویان پیشکسوتی در راهیان ‌نور وجود داشته باشند، افزود: ضبط خاطرات جوانانی که به راهیان نور می‌آیند نیز لازم است. وجود این جوانان در عرصه‌های فرهنگی یکی از مولفه‌های شکل‌گیری امنیت پایدار است.

حیدری بیان کرد: مشکل ما در کردستان عدم مرکزیت فعالیت‌های فرهنگی است. امروز سیاست خاصی در مدیریت فعالیت‌های فرهنگی وجود ندارد، در حالی که لازم است این‌دسته فعالیت‌ها در یک مرکز مشخص با راهکارهای دقیق پیش برود.

این عضو سازمان پیشمرگان کُرد مسلمان گفت: اخلاص رزمندگان آن چیزی بود که موجب می‌شد در برابر دشمن پیروز شویم. امروز کسی وجود ندارد به تبیین این مسائل بپردازد و بیان کند هدف رزمندها از مبارزه چه بوده است. ما امروز در عرصه رسانه نیازمند تبلیغات درست و صادقانه هستیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار