دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

آر پی جی 29 سلاحی برای مقابله با تانک‌های غربی و شرقی

آر پی جی 29 سلاحی برای مقابله با تانک‌های غربی و شرقی است که در یگان‌های ضدزره نیروهای زمینی ارتش و سپاه کاربرد دارد.
کد خبر: ۳۰۴۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ - 16August 2018

آر پی جی 29 سلاحی برای مقابله با تانک‌های غربی و شرقیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، ساخت سلاح های پدافندی جهت مقابله با خودروهای زرهی و آتش زا از گذشته های دور در دستور کار نیروهای زمینی قرار داشت داشته است.

آر پی جی 29 سلاح دوش پرتابی است که در اواخر جنگ سرد توسط روس ها برای مقابله احتمالی با تانک های مدرن غربی ساخته و پرداخته شد و اکنون در هفت کشور دنیا بطور رسمی مورد استفاده قرار گرفته است.

این سلاح نیمه سنگین و کوتاه برد است و به راحتی می تواند توسط یک کاربر مورد استفاده قرار گیرد.

این سلاح که شباهت زیادی به بازوکا دارد استوانه ای شکل است و از انتها مسلح می شود و با کالیبر 105 میلیمتری قادر به انهدام اهداف تا شعاع 600 متری است.

این سلاح با سرعت خروج گلوله 280 متر بر ثانیه قادر است تا 750 میلیمتر در زره های تقویت شده نفوذ کند و همچنین قابلیت انهدام سنگرها و استحکامات بتنی را نیز دارد.

آر پی جی 29 در سال 94 و در جریان رزمایش محرم به طور رسمی در ستاد رزم نزاجا عملیاتی شد و در کنار دیگر تسلیحات ضد زره ماموریت مقابله با اهداف را به عهده گرفت.

البته این سلاح در جنگ 33 روزه لبنان و همچنین در جنگ عراق با کشورهای فرامنطقه ای امتحان خود را به خوبی پس داده و تاکنون در مقابله با تانک های غربی چون چلنجر2 و تانک شرقی تی 80 و تانک های مورد استفاده رژیم صهیونیستی کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته است.

این سلاح که امروز توانایی مقابله با تانک های مدرن شرقی و غربی را به اثبات رسانده است در حال حاضر توسط صنایع دفاعی کشورمان برای استفاده در یگانهای ضد رزه نیروهای زمینی ارتش و سپاه تولید و عملیاتی شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار