دستاویز نتانیاهو برای افزایش بودجه نظامی؛

یک مقام صهیونیست: مشکل ما افزایش قدرت ایران است

یعقوب عمیدرور رئیس سابق شورای امنیت ملی صهیونیستی گفت: مشکل واقعی نه غزه بلکه افزایش قدرت ایران در سوریه است به این معنی که توجه رژیم صهیونیستی به غزه به ضرر آن تمام شده و سبب افزایش قدرت ایران در خاک سوریه شد.
کد خبر: ۳۰۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹ - 16August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، بنیامین نتانیاهو با استناد به مجموعه عوامل و شرایط از جمله افزایش تهدید‌های امنیتی ضمن عرضه دیدگاه امینتی 2030 افزایش بودجه امنیتی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری «عرب 48»، وی با حضور در شورای وزیران امور سیاسی و امنیتی دیدگاه امنیتی رژیم صهیونیستی برای سال 2030 را عرضه کرد.

این دیدگاه در 2 سال اخیر تدوین شده و در آن به تهدید‌های احتمالی و لزوم آمادگی برای مقابله با آن در دهه آینده اشاره شده است.

نتانیاهو بر این اساس به دنبال افزایش 0.2% وحتى 0.3% درصدی بودجه نظامی است تا به هزینه‌های تمام نهاد‌های امنیتی شامل ارتش و سرویس امنیت عمومی شامل شاباک و موساد اختصاص داده شود.

این افزایش بودجه به تقویت توانمندی هجومی، بخش سایبری، بهبود سامانه موشکی و ادامه تلاش برای تقویت جبهه داخلی و تکمیل ساخت دیوار امنیتی در مرز‌های فلسطین اشغالی اختصاص داده می‌شود.

به زعم نتانیاهو با توجه به مساحت کوچک و تراکم بالای جمعیتی و تهدید‌های متعدد، نیاز‌های امنیتی رژیم صهیونیستی بیش از دیگران است.

وی همچنین با ادعای اینکه اقتصاد رژیم صهیونیستی قوی است و توان افزایش بودجه دفاعی را دارد، گفت: به موازات تضمین رشد اقتصادی باید توان نظامی و اقتصادی را با یکدیگر ادغام کنیم که این باعث تقویت قدرت دیپلماسی رژیم صهیونیستی نیز می‌شود.

از سوی دیگر یعقوب عمیدرور رئیس سابق شورای امنیت ملی صهیونیستی گفت: مشکل واقعی نه غزه بلکه افزایش قدرت ایران در سوریه است به این معنی که توجه رژیم صهیونیستی به غزه به ضرر آن تمام شده و سبب افزایش قدرت ایران در خاک سوریه شد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها