جوکار در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد:

زیاده خواهی‌های آمریکا باعث طولانی شدن روند مذاکرات شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیاده خواهی های آمریکا در مذاکرات اشاره و بیان کرد: زیاده خواهی آمریکا باعث شده تا روند مذاکرات به کندی صورت گیرد.
کد خبر: ۳۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴ - 06October 2014

زیاده خواهی‌های آمریکا باعث طولانی شدن روند مذاکرات شده است

محمد صالح جوکار، عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس در خصوص مذاکرات اخیر ایران و گروه 1+5 گفت: اگر مذاکرات به همین منوالی که اکنون دنبال می شود ادامه یابد در مذاکرات راه بجایی نخواهیم برد.

وی در ادامه با بیان این مطلب در بحث هسته ای و برای رسیدن به حقوق حقه خود دستگاه دیپلماسی کشورمان همواره فعال بوده و برای گرفتن حق خود به برگزاری مذاکرات تأکید دارد، افزود: آنچه که در عرصه دیپلماسی اهمیت دارد این است که طرف مقابل ما در مذاکرات متاسفانه تنها کشورهای عضو 1+5 نیستند بلکه همه این کشورها یک کشور به نام آمریکا هستند و آمریکا نمیخواهد تا در مذاکرات ملت ایران به حقوق هسته ای خود دست یابند، در همین راستا خواستههای غیر منطقی و حواشی و شروط جدیدی همچون تضمین امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه که خلاف روند نشست ها در سطح بین الملل است را در مذاکرات ایران با کشورهای عضو 1+5 مطرح میکند.

جوکار با تأکید بر این مطلب که ما امیدی براین مذاکرات نداریم تا در مذاکرات مردم ایران به حقوق حقه خود دست یابند، گفت: معتقدیم مذاکرات با ارائه مسائل فنی، حقوقی و کارشناسی باید تا حصول دست یابی ما به حقوق هسته ای کشورمان تدوام داشته باشد و ما نباید از حقوق هستهای خود گذشت کنیم.

نماینده مردم یزد در خانه ملت بیان کرد: تحریمهای ظالمانه کشورهای عضو 1+5 و دیگر کشورهای غربی علیه ایران،  خلاف قوانین بین الملل است و بخش مهم آن از سوی آمریکا یک طرفه علیه کشورمان وضع میشود.

وی در ادامه خطاب به مسئولان دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره کننده کشورمان، افزود: دولتمردان و تیم مذاکره کننده باید از جامعه بین الملل، حقوق هستهای کشورمان را نیز پیگیری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به زیاده خواهیهای آمریکا در مذاکرات، بیان کرد: مسأله هستهای ایران روشن و شفاف است و تمامی فعالیت های هستهای ما بر اساس برنامههای آژانس صورت می گیرد ولی زیاده خواهیهای آمریکا باعث شده تا روند مذاکرات به کندی صورت گیرد.

وی بیان داشت: آمریکاییها در این مذاکرات می خواهند که ایران بپذیرد که در مسائل هسته ای تنها به هالهای از غنی سازی دسترسی داشته باشد و این میزان دست یابی به غنی سازی برای ملت و کشورمان مثمر ثمر نخواهد بود.

نمانیده مردم یزد در خانه ملت بیان داشت: غرب می خواهد دولتمردان کشورمان با پذیرفتن خواسته های نا بجای آنها پژوهش و تحقیق را از دانشمندان و دانشجویان ایران بگیرند و کاری کنند تا طناب دار را با دست خودمان به گردن خود آویزان کنیم.

جوکار در خاتمه با بیان این مطلب که چارچوب مذاکرات برای تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات مشخص شده است، گفت: اگر در مذاکرات به توافق جامع  دست پیدا نکنیم، قطعا غنی سازی گذشته خود را دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار