یادداشت/ احمد حسینی

۲۶ مرداد تجلی استقامت و پایداری است

۲۶ مرداد روزی است که استقامت بزرگ جوانان در بند اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق با توکل بر خدا و تاسی به صبر و استقامت عقیله بنی هاشم (س) به ثمر نشست.
کد خبر: ۳۰۴۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲ - 17August 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در یادداشتی به مناسبت فرارسیدن ۲۶ مرداد چنین آورده است:

سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، یکی از زیباترین به یاد ماندنی‌ترین بخش‌های دیوان سرتاسر حماسه تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کشور ماست؛ روزی که استقامت بزرگ جوانان در بند اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق با توکل بر خدا و تاسی به صبر و استقامت عقیله بنی هاشم (س) به ثمر نشست و آزادمردی و جانفشانی دلیرمردان ایرانی و پیروزی آنان را در امتحان بزرگ الهی با افتخار تمام به جهانیان نشان داد.

بیست و هشت سال قبل در چنین روزی خاک پاک میهن اسلامی بر قامت پایدار آزادگان عزیز بوسه زد و آنان نیز، خاک وطن را از مهران تا جماران امام غرق در بوسه و با سرشک دیدگان خویش معطر کردند؛ امام عزیزی که فرمود: «اگر روزی اسراء برگشتند و من نبودم، سلام مرا به آن‌ها برسانید و بگویید خمینی در فکرتان بود» و به تعبیر زیبای رهبر معظم انقلاب، «شما آزادگان ذخیره بزرگ الهى و یک ثروت عظیم انسانى هستید که در دست دشمن غصب‏ شده بودید. خداى متعال شما را به ملّت و به این کشور اسلامى برگرداند» و بدین سان بود که پس از سال‌ها انتظار انقلابی خانواده‌ها، ایران اسلامی غرق در جشن و سرور و شادمانی شد.

استقامت و پایداری، وحدت همدلی و... کلیدواژه‌های مقدسی است در قاموس ملت بزرگ ایران و بخصوص در دورانی که نظام سلطه با اعمال تحریم‌های ظالمانه و جنگ تمام عیار اقتصادی در صدد است تا به خیال باطل خود ملت بزرگ ایران را ناامید از تحقق آرمان‌ها و اهداف، و نظام مقدس جمهوری اسلامی را نا کارآمد نشان دهد.

مهم‌تر از گرامیداشت سالروز بازگشت عزت‌مندانه آزادگان عزیز بازخوانی درس‌ها و حماسه‌آفرینی سترگ مقاومت و پایداری آزادگان سرافراز که در بد‌ترین شرایط و تحمل سختی‌ها از جمله خیانت منافقین در همراهی با رژیم بعث می‌توان بر سر اصول و آرمان‌ها ایستاد و برعهد خویش با امام و شهیدان ثابت قدم ماند و شرایط سخت را به امید و فلاح و رستگاری و زندگی عزت مندانه تبدیل کرد.

پیمودن این مسیر پر افتخار با همه دشواری‌ها، توطئه‌ها و دشمنی‌ها، مستلزم وحدت کلمه، اتحاد و همدلی ملت و دولت در خدمت‌رسانی خالصانه و پر شتاب به ولی نعمتان نظام مقدس اسلامی است تا کشتی نظام با سکانداری خلف صالح آن عزیز سفر کرده از طوفان‌های سهمگین دشمنان عبور و به ساحل عزت و آرامش برسد.

استمرار حماسه رزمندگان جبهه مقاومت و شهدای مدافع حرم نیز با تمسک به الگو‌های عملی و تجربه شده هشت سال دفاع مقدس، جلوه زیبای دیگری از حماسه آزادی و آزادگی را مقابل هجمه تکفیر و صهیونیسم رقم زده است، رزمندگان سلحشور و غیوری که هزاران کیلومتر دورتر از وطن، در دفاع از اسلام ناب و ارزش‌های اسلامی بپا خاسته و پا در رکاب رزم درجبهه مقاومت، مظلومانه به دست اشقیاء تاریخ به شهادت رسیدند و نوید بخش صبح ظهور برای برافراشتن پرچم کلمه الله در سرتاسر گیتی شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها