مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی خبر داد؛

ساخت مستند داستانی خانواده چهار شهید تلخابی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی از ساخت مستند داستانی خانواده چهار شهید تلخابی خبر داد.
کد خبر: ۳۰۴۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲ - 17August 2018

مصطفی مشایخی در حاشیه  بازدید از لوکیشن ساخت مستند زندگی خانواده چهار شهید تلخابی و دیدار با عوامل شبکه افق در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس در استان مرکزی اظهار داشت: ما در اسفندماه سال جاری شاهد برگزاری کنگره ملی نقش حضرت امام و 6 هزارو 200 شهید استان مرکزی خواهیم بود که یکی از برنامه هایی که برای این کنگره در نظر گرفته شده تولید فیلم های مستند تلویزیونی است.

وی افزود: در این راستا صدا و سیمای استان مرکزی اقدامات خوبی را در این حوزه  آغاز کرده و ستاد کنگره مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه روح الله استان نیز تهیه 25 مستند را در دستور کار خود قرار دادند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است که هشت مستند نیز  توسط شبکه افق تهیه و تولید شود که پس از اتمام از سه شبکه سراسری نیز آثار تولیدی پخش خواهد شد.

مشایخی با اشاره به حضور تیم های سازنده شبکه افق گفت: هم اکنون در استان مرکزی مطالعات اولیه تهیه کنندگان و نویسندگان شبکه افق انجام شده و هم اکنون سه تیم در استان مرکزی مستقر شده اند که یکی از آنها در شهرستان محلات، یک تیم در شهر اراک و یک تیم هم در شهرستان فرمهین مستقر شدند.

وی ادامه داد: 23 شهید دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و یک سردار رشید از دامان شهرستان تلخاب پرورش یافته و تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی شده اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: از جمله ویژگی های بارز این شهرستان وجود یک خانواده چهار شهیده است که دو پسر در جبهه های جنگ به همراه پدر به شهادت رسیدند و مادر این خانواده نیز در سال 66 در مکه به دست دولت جنایتکار آل سعود به شهادت رسیدند و یکی از فرزندان این خانواده نیز آزاده است.

وی افزود: در حال حاضر ما در محل فیلم برداری قصه ای از زندگانی این خانواده چهار شهید هستیم که قرار است توسط تیم سازنده شبکه افق انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها