یک نشریه آمریکایی اعلام کرد؛

آمریکا به دنبال تحریم چین به دلیل ادامه خرید نفت از ایران

وال استریت ژورنال طی گزارشی اعلام کرد: مقامات آمریکایی در حال مخابره کردن علائمی به طرف چینی است که درباره احتمال تحریم این کشور در صورت ادامه خرید نفت از ایران است.
کد خبر: ۳۰۴۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۹ - 17August 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، مقامات آمریکایی اخیراً تهدید کردند که تمام کشورهایی که پس از اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران از این کشور نفت بخرند را تحریم خواهد کرد و این مسأله شامل چین به عنوان بزرگترین واردکننده نفت ایران نیز می‌شود.

وی گفت: البته دولت آمریکا به کشورهایی که تلاش کنند خرید نفت از ایران را کاهش دهند، مجوز ادامه واردات از این کشور را خواهد داد.

به طور کلی چین، هند و کره جنوبی بزرگترین خریداران نفت ایران هستند که هند و کره جنوبی خرید نفت از این کشور آسیایی را کاهش داده، اما چین اعلام کرده است، برنامه‌ای برای کاهش خرید نفت از ایران ندارد.

آمریکا در حالی چین را تهدید به اعمال تحریم کرده است که چین اخیراً از برنامه خود برای حل و فصل اختلافات تجاری با آمریکا خبر داده است و قرار است نمایندگانی در سطح پایین سیاسی بین دو کشور مذاکراتی را انجام دهند.

قرار است معاون وزیر بازرگانی چین در این زمینه به آمریکا سفر کند، البته باید گفت: اختلافات پکن و واشنگتن به حدی جدی است که به این سادگی‌ها حل نخواهد شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها