معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع:

معلم انقلابی پیشگام انقلاب در دفاع از هویت ملی است

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع گفت: معلم انقلابی جز اولین یاران و پیشگامان انقلاب است که می‌تواند از هویت اسلامی و انقلابی دفاع کند.
کد خبر: ۳۰۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲ - 18August 2018

معلم انقلابی؛ پیشگام انقلاب در دفاع از هویت ملیبه گزارش دفاع پرس از همدان، سردار «رضا طلایی‌نیک» معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع در همایش بزرگ معلم انقلابی و استکبارستیزی اظهار داشت: اگر قرار است اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام و شهدا و منویات مقام معظم رهبری تحقق یابد، اهتمام عظم انقلابی جامعه معلمان امید بخش است.

وی افزود: اگر قرار باشد در این کشور حرکت بنیادین صورت پذیرد یکی از چند جامعه‌ای که می‌تواند موتور محرکه و هدایت‌گر حرکت‌ها باشد جامعه معلمان است.

طلایی‌نیک اضافه کرد: از افتخارات شما فرهنگیان، وجود شهدای انقلاب و دفاع مقدس است که در این میان استان همدان دارای بیش از ۲۰۰ شهید معلم و هزار دانش آموز شهید است که این خود سرمایه‌ای بزرگ است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع ادامه داد: بسیج و بسیج فرهنگیان در این شرایط بر اساس بصیرت و شناخت دقیق تحولات داخل و خارج، محور یک حرکت شده، شما قشر فرهنگی محور حرکت خود را استکبارستیزی قرار داده‌اید که این نشان از عمق بینش و منش شما است.

وی با بیان اینکه ارتباط خوبی بین آموزش و پرورش و سپاه استان وجود دارد گفت: این نیاز انقلابی روز است؛ آمریکا در ۴ دوره در ایران دخالت داشته است، دوره اول، زمینه‌یابی و شناخت برای نظام استکبار بود که سال‌های متمادی تا پایان حکوکت قاجار به طول انجامید، آمریکا در دوره دوم به دنبال یار گیری در ایران بود. دوره سوم همزمان با کودتای ۲۸ مرداد شروع شد که ۲۵ سال در دوره سوم حاکمیت مطلق بر همه شئونات و ساختار‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی، امنیتی و اقتصادی ایران پیدا کرد و دوره چهارم از انقلاب اسلامی آغاز می‌شود که دوره شکست و دوره فروپاشی سلطه آمریکا بر ایران اسلامی است این شکست‌ها در این ۴۰ سال پایاپای اتفاق افتاده است، آمریکا عرصه ای نبوده که وارد شود و با ذلت و شکست خارج نشده باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نقش پیشگیری و پیش برندگی دارد عنوان کرد: در این ۴۰ سال همانگونه که رهبر انقلاب نیز فرمودند آمریکا هر آنچه که در توان داشته است برای تقابل با ملت و نظام و انقلاب به کار گرفته، اما نه تنها نتیجه نگرفته بلکه در این ۴۰ سال روند بالندگی و رشد و اعتلای این ملت و نظام و گسترش پیام و بیداری اسلامی به فراتر از مرز‌ها نیز رفته است.

طلایی‌نیک افزود: مشابه کودتای ۲۸ مرداد، در سال ۵۷ در پایگاه نوژه همدان نیز اتفاق افتاد که آنجا نیز با شکست روبرو شدند و پس از آن آمریکا ۴ کودتای دیگر را نیز در ایران برنامه ریزی کرد که هیچ یک به نتیجه نرسید، آمریکا ۴۰ سال با جنگ، توطئه، کودتا و... در ایران نتوانسته موفق شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع عنوان کرد: اگر همان شیوه ۴۰ ساله انقلاب را در پیش گیریم و با نگاه علمی، پژوهشی و محققانه به دنبال یافتن مولفه‌های پیروزی ایران در برابر استکبار باشیم می‌توان با تکیه بر این چراغ راهنما به ادامه مسیر پرداخت.

وی با بیان اینکه دست برتر در میدان جبهه مقاومت است ادامه داد: معادلات دنیای امروز بهم خورده است و به نفع ایران پیش می‌رود، در این پیچ تاریخی توازن قدرت در منطقه به نفع جبهه مقاومت و ملت‌ها است و رژیم‌های وابسته به استکبار و مستبد در حال فروپاشی است. 

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع عنوان کرد: آمریکا نتیجه معکوس از مداخله‌های نظامی و جنایات خود در منطقه گرفته است، امروز ملت یمن موفق است در برابر رژیم آل صعود که تجهیزات خود را از دریافت می‌کند.

طلایی‌نیک یادآور شد: ما در شرایطی هسیتم که هر اندازه به جلو می‌رویم، تضاد بنیادی انقلاب اسلامی با استکبار آشکارتر می‌شود، تضاد بنیادی دارای ۳ وجه است که می‌توان به تضاد در مبانی، منافع و راهبردی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: استکبار در سه عرصه اهداف خود را در رابطه با انقلاب دنبال می‌کند که می‌توان به عرصه هویت ملی، پیشرفت ملی و مقاومت ملی اشاره کرد. آنچه که در عرصه هویت ملی باعث شده امریکا در این ۴۰ سال آسیب‌پذیر شود ایمان و اسلام، ولایت مداری، استقلال طلبی و سبک زندیگ دینی و ایرانی است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع گفت: آمریکا در جهت کم رنگ کردن و نابودی هویت ملی به دنبال تهاجم فرهنگی، انحراف در اخلاق اجتماعی، مفاسد اجتماعی و تلاش برای ایجاد ابهام در مشروعیت و مقبولیت نظام با حرکت‌های عملیات روانی است.

طلایی‌نیک اضافه کرد: در این راستا معلم انقلابی جز اولین یاران و پیشگامان انقلاب است که می‌تواند از هویت اسلامی و انقلابی دفاع کند، مدرسه محور شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی انسان است، آینده سازی کشور در مدرسه رقم می‌خورد و در افکار و اخلاق معلمان محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه رفتار و هنجار معلم می‌تواند شخصیت ساز باشد بیان داشت: معلم اثر بخش ترین قشر جامعه است اگر نگاه بنیادی و نهادینه سازی برای اسلام و انقلاب داشته باشد، بر این اساس فرهنگیان نه تنها در حفظ هویت ملی بلکه هویت ساز هستند.

طلایی‌نیک با اشاره به اینکه جامعه دانش آموزی و فرهنگی بالاترین آمار حضور در جبهه و دفاع داشته‌اند عنوان کرد: اگر فرهنگیان تنها درس دین داری، تاریخ، ادبیات فارسی، آمادگی دفاعی و مبانی تفکر بسیجی را در میان دانش آموزان نهادینه کنند کشور بیمه می‌شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر دفاع با اشاره به اینکه هر چه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش شود کم است گفت: اگر قرار است صرفه جویی شود نباید از بودجه تعلیم و تربیت باشد چرا که آموزش و پرورش نقش پیشگیری و پیش برندگی دارد. 

وی ابراز داشت: دشمن پیشرفت کشور را هدف گذاری کرده است، دشمن به دنبال توقف رشد علم و دانش در کشور است، ما برای کاهش هزینه‌های پیشرفت و تکنولوژی باید یه توسعه درون زا بپیردازیم که این توسعه درون زا برای دشمن غیر قابل تحمل است.

طلایی‌نیک متذکر شد: فساد پذیری در برخی فرآیند‌های مالی، ناکارآمدی مسئولان، عدم ابتکارات و... دشمن را امیدوار می‌کند، شما معلمان انقلابی با فرهنگ اقتصاد جهادی می‌توانید شعار استکبارسیتزی را در عمل در نسل جدید از طریق دانش آموزان پیاده کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار