آمریکا وعده خود برای ارائه کمک مالی به بازسازی سوریه را پس گرفت

دولت آمریکا از وعده کمک ۲۰۰ میلیون دلاری به برنامه ایجاد ثبات در سوریه پس از جنگ، سر باز زده و این هزینه‌ها را به گردن کشورهای دیگر انداخت.
کد خبر: ۳۰۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹ - 18August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، مقامات آمریکایی اعلام کردند که دولت دونالد ترامپ روز جمعه به کنگره این کشور اطلاع داده است که 200 میلیون دلاری را که قرار بود به برنامه های ثبات و بازسازی سوریه اختصاص داده شود، پرداخت نخواهد کرد.

این بودجه که وزیر خارجه پیشین آمریکا رکس تیلرسون در ماه فوریه قول آن را داده بود، در حال بررسی توسط دولت بود که بخت با تیلرسون یار نبوده و وی یک ماه بعد، از کار اخراج شد.

در حالی که تنها بخش ناچیزی از بودجه وعده داده شده برای سوریه توسط آمریکا در ماه ژوئن آزاد شده بود، واشنگتن دلیل تصمیم خود برای قطع این هزینه ها را افزایش کمک های مالی توسط شرکای دیگر عضو ائتلاف ضد داعش اعلام کرده است.

به گفته مقامات آمریکا، قطع بودجه برای کمک به ثبات در سوریه از طریق کمک های 300 میلیون دلاری وعده داده شده توسط کشورهای دیگر، از جمله کمک 100 میلیون دلاری عربستان سعودی که روز پنج شنبه پرداخت شد، جبران شده است.

کمک مالی رژیم سعودی به سوریه مورد استقبال وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته است، آمریکا مدعی است که این کمک را برای احیای مناطق آزاد شده از سیطره گروه تروریستی داعش، همچون رقه، هزینه می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار