انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای درد و غم اسرا پس از فقدان امام را کم کرد

آزاده سرافراز اردکانی بیان کرد: انتخاب حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب پس از فوت حضرت امام تا حدود زیادی درد و غم اسرا را التیام بخشید.
کد خبر: ۳۰۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ - 18August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، رضا حاجی احمدی در گفت‌و‌گویی به مناسبت فرا رسیدن 26 مردادماه، سالروز آغاز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی با اشاره به فعالیت‌های انقلابی خود قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اظهار داشت: در سال 52 شروع به فعالیت در انجمن‌های اسلامی شهرستان اردکان زیر نظر حضرت آیت الله سید روح الله خاتمی (ره) کردم که اغلب جلسات به صورت مخفیانه در منزل وی تشکیل می‌شد.

وی افزود: در سال 53 این سلسله جلسات با عنوان گفت و شنود دینی و با حضور مرحوم حضرت آیت الله محمد حسین بهجتی (ره) فراگیرتر شد که بنده مسئول هماهنگی داخلی جلسات بودم.

آزاده سرافراز اردکانی با بیان اینکه افتخار معلمی را در کارنامه خود دارم تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب به استخدام آموزش و پرورش در آمدم و پس از پیروزی انقلاب در نهاد تربیتی و پرورشی که شهید رجایی آن را پایه گذاری کرد مشغول به فعالیت شدم.

حاجی احمدی در ادامه بیان کرد: در سال 59 بنده و جمعی از فعالین انقلابی هسته اولیه بسیج را در سطح شهرستان اردکان تشکیل دادیم و در اولین اقدام، 16 نفر از بسیجیان اردکانی برای ختم غائله کردستان، عازم این منطقه شدند.

وی با بیان اینکه در سال 62 برای اولین بار به عنوان بسیجی عازم جبهه‌های حق علیه باطل شدم تأکید کرد: محور عملیاتی گردان ما در خط کوشک در مناطق جنوبی از جمله اهواز بود.

حاجی احمدی اظهار کرد: پس از چهارمین اعزام به مناطق جنگی در سوم خردادماه 67 در پی پاتک عراق به شلمچه، ما و حدود 900 نفر از رزمندگان به اسارت حزب بعث عراق در آمدیم.

آزاده سرافراز اردکانی با بیان اینکه در ابتدا 21 روز در زندان مرکزی بغداد عراق تحت بازجویی استخبارات (وزارت اطلاعات) عراق بودیم گفت: پس از مدتی ما و 3500 نفر از اسرا به اردوگاه تکریت منتقل شدیم که 27 ماه در این اردوگاه در اسارت بودیم.

حاجی احمدی با اشاره به انتشار خبر فوت حضرت امام خمینی (ره) در اردوگاه‌های اسرای ایرانی خاطرنشان کرد: خبر فوت بنیان گذار کبیر انقلاب شکوهمند اسلامی از طریق رادیو در اردوگاه‌ها پخش شد که در پی آن اسرا تا مدت‌ها در غم و اندوه فقدان امام امت بودند.

وی با اشاره به انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب، تأکید کرد: انتخاب معظم له پس از حضرت امام تا حدود زیادی درد و غم اسرا را التیام بخشید.

حاجی احمدی با اشاره به فعالیت‌های مرحوم سید علی اکبر ابوترابی فرد، گفت: گرچه ارتباط بسیار محدودی با سید آزادگان داشتیم ولی وی در حفظ روحیه مقاومت و امید اسرا به ویژه در دوران پس از فوت حضرت امام خمینی (ره) نقش بسیاری ایفا کرد.

آزاده سرافراز اردکانی افزود: پس از آغاز تبادل اسرا با همکاری سازمان صلیب سرخ جهانی، ما و سایر اسرای اردوگاه تکریت 9 شهریورماه 69 آزاد و از طریق مرز خسروی وارد خاک میهن شدیم.

حاجی احمدی با بیان اینکه 11 شهریورماه 69 پس از حدود دو سال به همراه 73 تن از سایر آزادگان سرافراز به شهرستان اردکان بازگشتیم، عنوان کرد: پس از پایان اسارت و بازگشت به وطن، دو بار به همراه سایر آزادگان در جهت تجدید بیعت به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی مشرف شدیم.

وی در پایان تأکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی روزی درگیر مشکلات و جنگ نظامی بود که با تکیه بر روحیه انقلابی با افتخار آنرا پشت سر گذاشتیم و قطعا در برهه مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز نیز با تکیه بر روحیه جهادی و همت مسئولین امر، مشکلات مرتفع خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها