میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از هیات‌های عزاداری در ایام مسلمیه

مراسم ایام مسلمیه به میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) و با حضور هیات‌های عزاداری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۰۴۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ - 18August 2018

میزبانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از هیأت‌های عزاداری در ایام مسلمیهبه گزارش دفاع پرس به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع)، همزمان با فرارسیدن ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل (ع)، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) در شب‌های 27، 28 و 29 مردادماه، آماده برگزاری مراسم سوگواری مسلمیه و میزبانی از هیات‌های مذهبی خواهد بود.

بنا به این سنت دیرینه، جمعی از هیات‌های عزاداری در قالب دسته‌های سوگوار در ایام شهادت حضرت مسلم ابن عقیل (ع)، در آستان مقدس حرم مطهر حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) به برپایی مراسم عزاداری می‌پردازند.

در این 3 شب، دسته‌های سینه زن در صحن‌های حرم مطهر تجمع کرده و مراسم باشکوهی را به یاد نخستین شهید واقعه جانسوز کربلای حسینی برپا می‌کنند.

بر اساس این گزارش، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) طبق سنوات گذشته در آستانه فرارسیدن ایام مسلمیه، با انجام تمهیدات لازم برای برگزاری این مراسم در حرم مطهر و همچنین تجهیز واحدهای مختلف اعم از انتظامات، دفاتر خدمات زائر، امور فنی، دارالشفاء کوثر، اماکن متبرکه، روابط عمومی و... در این شب‌ها، آمادگی‌های لازم را برای حضور هیات‌های عزادار و عاشقان آل‌الله فراهم کرده است.

همچنین محل استقرار آقایان در صحن اصلی و داخل رواق‌های باغ توتی درنظر گرفته شده است و مصلی، مسجد جامع، صحن‌ها و رواق‌ها جهت عزاداری هیات‌های سینه زن آماده خواهد بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار