سرمقاله/

تقلای ورشکسته‌ها!

در سرمقاله یکی از روزنامه‌ها آمده است: توانایی بالفعل جمهوری اسلامی برای ترسیم «نظم منطقه‌ای» که منافع آمریکا و هم‌پیمانانش را به خطر انداخته، یکی دیگر از انگیزه‌هایی است که آمریکایی‌ها را به تغییر رفتار و براندازی از طریق ساز و کار‌های «گروه اقدام ایران» ترغیب می‌کند.
کد خبر: ۳۰۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ - 18August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، آمریکایی‌ها معترف‌اند که حل بسیاری از مسائل منطقه بدون حضور ایران ناممکن بوده و درست به‌همین علت است که به‌شدت از ایفای نقش فعال ایران در معادلات منطقه‌ای عصبانی و در حال یارگیری از جامعه جهانی با حضور ۲۰ کشور هستند!

لذا به هر ترتیب ممکن می‌کوشند که با جرح‌وتعدیل طرح‌ها و نقشه‌های پیشین خود، قدرت کشورمان را برای به چالش کشیدن هژمون واشنگتن، تحت تأثیر قرار دهند. درحالی‌که ترفند مذاکره آمریکا با ایران اعم از مذاکرات با پیش‌شرط و بدون پیش‌شرط با هوشیاری و درایت رهبر حکیم انقلاب ناکام ماند، به نظر می‌رسد که گروه اقدام بنا دارد به شکلی کاملاً متمرکز، بخت‌بسته خود را در مجبور کردن دیگر کشور‌ها به قطع روابط با ایران به‌ویژه در عرصه اقتصادی بیازماید تا شاید از این رهگذر، خواب نشستن تهران پشت میز مذاکره با واشنگتن، به حقیقت بپیوندد. در همین راستا، «برایان هوک» رئیس گروه اقدام اعلام کرده است که با ۲۰ کشور برای فشار به ایران گفتگو کرده و مدیرکل وزارت خارجه آمریکا نیز در رأس هیئتی متشکل از وزارتخانه‌های خارجه و خزانه‌داری به آسیای جنوب شرقی سفر کرده‌اند؛ و بالاخره اینکه نقطه مشترک همه این اقدامات در این جمله خلاصه می‌شود که به اندک کشور‌های مخالف با ایران اسلامی تفهیم کنند که یا باید با ایران باشید یا با ما. گویا ضعف حافظه تاریخی آن‌ها موجب شده فراموش کنند که تدابیر گروه اقدام، نکته جدیدی ندارد، یک حلقه پوسیده از تهدیدات همیشگی علیه ایران اسلامی است و مانند دیگر پرده‌های تبلیغات ضد ایرانی ترامپ، حداکثر برای مدت کوتاهی می‌تواند اسباب سرگرمی رسانه‌ها و افکار عمومی دنیا را فراهم آورد.

منبع: روزنامه حمایت

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار