آزمون ادواری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح خراسان رضوی برگزار شد

اولین مرحله آزمون مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور با حضور 2 هزار و 383 نفر از کارکنان وظیفه در مشهد و 23 شهرستان این استان برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹ - 18August 2018

آزمون ادواری کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان خراسان رضوی برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، اولین مرحله آزمون مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان خراسان رضوی در سال 1397 همزمان با سراسر کشور امروز در مشهد و 23 شهرستان این استان برگزار شد.

این آزمون در حوزه مشهد با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «یعقوبعلی نظری» فرمانده سپاه امام رضا (ع) و سرهنگ «محمدعلی غلامی» دبیر قرارگاه مهارت آموزی سپاه امام رضا (ع) در مجتمع سنجش مهارت ثامن برگزار شد.

سرهنگ «محمدعلی غلامی» دبیر قرارگاه مهارت آموزی سپاه امام رضا (ع) در حاشیه این آزمون اظهار داشت: طبق توافق­نامه‌ای که بین سازمان فنی ­حرفه‌­ای و ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده و قرار است تا به منظور خوش ­آیندسازی فضای خدمت برای سربازان و افزایش کارایی کارکنان وظیفه در مأموریت‌های سازمانی، ایجاد فرصت مناسب برای یادگیری یک مهارت برای ورود به عرصه کار و تولید، تسریع در امر تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کارکنان وظیفه، دوره مهارت آموزی را پشت سر بگذارند.

وی افزود: این آزمون در دو سطح برگزار می‌شود که سطح اول، مربوط به سربازانی است که مهارت و تخصص دارند اما فاقد مدرک هستند. این عزیزان با شرکت در آزمون مهارت آموزی و کسب امتیاز لازم، در آزمون عملی نیز شرکت کرده و پس از قبولی، مدرک فنی دریافت خواهند کرد.

غلامی ادامه داد: سطح دوم، ویژه سربازانی است که تخصص و مهارت فنی ندارند. در این سطح، نیروی وظیفه به انتخاب خود مهارتی را در حین خدمت فرا خواهند گرفت؛ و در پایان نیز با شرکت در آزمون علمی و کسب نمره قبولی در آزمون عملی برای آنها گواهینامه فنی صادر خواهد شد تا بتوانند با پایان خدمت به عرصه کار و تولید ورود پیدا کنند و نقش مؤثری در سازندگی ایران اسلامی داشته باشند.

دبیر قرارگاه مهارت آموزی سپاه امام رضا (ع) در پایان گفت: این آزمون در 80 رشته و با حضور 2 هزار و 383 نفر از کارکنان وظیفه نیروهای مسلح استان خراسان رضوی شامل 826 نفر از نیروی انتظامی، 814 نفر از سپاه پاسداران، 667 نفر از ارتش جمهوری اسلامی و 76 نفر از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مشهد و 23 شهرستان استان خراسان رضوی برگزار شد.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار