رئیس شورای علمای هندوستان مطرح کرد؛

فعالیت ضد اسلامی وهابی‌ها با مخارج آل سعود در هند

حجت الاسلام سید کلب‌جواد نقوی به فعالیت‌های وهابی‌ها علیه مسلمانان اشاره کرد و گفت: تمام مخارج وهابیت را سعودی‌ها تأمین می‌کنند.
کد خبر: ۳۰۴۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ - 18August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، حجت الاسلام والمسلمین سید کلب جواد نقوی در دیدار با حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: اکنون هند اوضاع مناسبی ندارد.

وی گفت: از یک طرف افراطی‌ها و از طرفی وهابی‌ها نیز مشکلاتی را ایجاد کرده و این وهابی‌ها علیه شیعه بسیار قوی عمل می‌کنند.

رئیس شورای علمای هندوستان و امام جمعه لکنهو افزود: ۲۰ سال بود که به خاطر نفوذ وهابی‌ها در این منطقه راهپیمایی محرم و عاشورا ممنوع بود و زمانی که در روز عاشورا راهپیمایی راه می‌انداختیم ما را دستگیر و زندانی می‌کردند.

وی ادامه داد: بعد از ۲۰ سال بالاخره این وهابی‌ها وقتی دیدند زندانی و شکنجه فایده‌ای ندارد مجبور شدند دست از ممنوعیت خود بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین نقوی به فعالیت‌های وهابی‌ها علیه مسلمانان اشاره کرد و افزود: حتی وقتی فردی مسلمان می‌شود، او را تحت فشار می‌گذارند تا از این تصمیمش برگردد وعلیه شیعه بسیار تبلیغ می‌کنند.

وی تصریح کرد: در هند حوزه علمیه کم است در حالی که فقط در یک ایالت آن، اهل سنت ۱۹ هزار مدرسه دارند با ۲ میلیون طلبه، اما شیعه فقط ۵۰ مدرسه با تعداد ۲۲ هزار طلبه دارد.

امام جمعه لکنهو گفت: تمام مخارج وهابیت را سعودی‌ها تأمین می‌کنند و حتی امام جماعت خانه کعبه بار‌ها برای شکستن شیعه به آن منطقه سفر کرده است.

منبع:‌ حوزه

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار