مدیر کل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس استان لرستان:

خاطرات آزادگان لرستانی ثبت و ضبط می شود

سرهنگ «حجت الله ناصر پور» گفت: ما در تلاش هستیم که با برنامه ریزی و ارتباط با آزادگان استان، خاطرات آن ها را ثبت و ضبط کنیم که به عنوان تجربیاتی ارزشمند در حوزه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم، در اختیار جوانان و نسل های آینده قرار بگیرد.
کد خبر: ۳۰۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۶ - 18August 2018

خاطرات آزادگان لرستانی ثبت و ضبط می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد سرهنگ «حجت الله ناصر پور» مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس امروز در جمع آزادگان لشکر پیاده 84 خرم آباد، اظهار داشت: آزادگان با تأسی از امام حسین (ع) سرور آزادگان جهان، تمام قد در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

وی خطاب به آزادگان گفت: در بین شما کسانی هستند که 28 سال از عمر شریفشان را در اسارت گذرانده اند که خداوند متعال در آیه ای صبر و مقاومت کسانی که در راه پیروی از حق گرفتار ظلم و ستم می شوند و تحت فشار و رفتارهای ددمنشانه و خشونت آمیز دشمن  قرار می گیرند، می ستاید.

ناصر پور با اشاره به سختی هایی که اسرای هشت سال جنگ تحمیلی در اردوگاه های رژیم بعثی تحمل کردند، گفت: شما در مقابل هر لقمه نانی که در دهان می گذاشتید، دو ضربه شلاق می خوردید که اگر هرکدام از ما مسئولین سال ها به شما خدمت کنیم، در برابر یک ساعت تحمل شما نمی توانیم چیزی را جبران کنیم.          

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  استان لرستان با بیان اینکه نقش مؤثر رزمندگان لرستانی در دوران دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست، تصریح کرد: 843 آزاده استان  لرستان خود گواهی است بر حضور حداکثری جوانان این مرز و بوم در جبهه های حق علیه باطل.

وی خاطر نشان کرد: ما در تلاش هستیم که با برنامه ریزی و ارتباط با آزادگان استان، خاطرات آن ها را ثبت و ضبط کنیم که به عنوان تجربیاتی ارزشمند در حوزه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم، در اختیار جوانان و نسل های آینده قرار بگیرد.

ناصر پور در پایان از ثبت تاریخ شفاهی امیر «تقی دریکوند» از رزمندگان شجاع دوران دفاع مقدس و فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 خرم آباد خبر داد و گفت: این کتاب با حمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان لرستان و با همت پژوهشگران این اداره کل نوشته خواهد شد.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار