معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران خبر داد؛

تشکیل شورای معتمد پلیس در مازندران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از تشکیل شورای معتمد پلیس در مازندران خبر داد و گفت: این شورا در جهت امنیت محله محور و اقدامات رسانه ای و آموزشی و آموزش رشد مدار کمک می کند که سود این کار به مردم برگردد.
کد خبر: ۳۰۴۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۳ - 18August 2018
تشکیل شورای معتمد پلیس در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، سرهنگ «علیرضا باقری» معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در جلسه ظرفیت سازمان ها و ادارات برون سازمانی برای جذب پلیس افتخاری با گرامی داشت 26 مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار داشت: نیروی انتظامی متولی امنیت عمومی بوده و در گستره نظام جمهوری امنیت را باید برقرار کند اما در لایه های پنهان جامعه امنیت سلبی مطرح است و پاداش و نتیجه رفتار ناشایست و دور از شان دین، آتش الهی است.
 
وی امنیت را مبحث اساسی دانست و عنوان کرد: آرامش روانی و امنیت اجتماعی مردم مهم است و در قرآن نیز به مقوله امنیت پرداخته شده است. 
 
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی از شروع انقلاب در معرض هجمه دشمن بوده و باورهای دینی ما در توسعه کشور مطرح بوده و نظام اسلامی امنیت را دنبال می کند و قانون اساسی نیز به آن تاکید دارد.
 
باقری گفت: سه محور در آیه ۵۵ سوره نور، از جمله عبودیت، بندگی در استقرار دین مطرح می شود و سومین مقوله بحث امنیت است و در بحث خانه خدا امنیت تکوینی مطرح و دومین موصوع امنیت تشویقی است.
 
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران ادامه داد: حالت ترس و اقدام مقابله ای می تواند امنیت ساز باشد و در این راستا برخی نمی خواهند خود را با هنجارهای پذیرفته شده همسو کنند و برخورد با قوه قهریه امنیت پلیس محور و کوتاه مدت است.
 
باقری گفت: نیروی انتظامی در دو دهه اخیر تغییر رویکرد امنیت اجتماعی را دستور کار خود قرار داد تا امنیت سلبی را به امنیت اجتماعی و مردم محور تبدیل کند چون مخاطبین تأمین امنیت، خود مردم هستند و امنیت اجتماعی در این صورت پایداری بیشتری دارد.
 
وی همچنین افزود: دستگاهای مختلف نیز در این طرح در سرنوشت خود حضور داشته و آموزش و پرورش نیز با آموزش و پیشگیری رشد مدار و طرح نماز بسیار در رشد کودکان نقش دارد.
 
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران ادامه داد: بهزیستی و  آموزش و پرورش می توانند با توجه به نقش خود با آموزش رشد مدار حرکت کنند و روابط عمومی ها و خبرنگاران نیز در این طرح حضور داشته باشند.
 
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران خاطر نشان کرد: مددکاران اجتماعی در کلانتری ها نیز تمامی پرونده های مراجع قضایی به آنها ارجاع داده می شود و مدد کاران اختلافات را حل و سپس به کلانتری ها ارجاع می دهند.
 
باقری گفت: بیش از ۸۰ درصد پرونده ها ارجاع داده شده به کلانتری ها منجر به سازش شد و خبرنگاران و روابط عمومی ها گروه های مرجع هستند و با همگرایی  می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش داشته و حوزه های آموزشی، تربیتی، سیاسی و فرهنگی را تقویت کنند.
 
باقری از تشکیل شورای معتمد پلیس خبر داد و گفت: این شورا در جهت امنیت محله محور و اقدامات رسانه ای و آموزشی و آموزش رشد مدار کمک می کند سود این کار به مردم برگردد.
 
وی با اشاره به اینکه در مدارس امروز هنجارهای اجتماعی به اثبات رسیده، بر حضور آموزش و پرورش در اجرای طرح پلیس افتخاری تأکید کرد و افزود: یکی از ملزومات بحث مددکاری و مشاوره ای بوده که در نیروی انتظامی شکل گرفته و در این راستا مرکز مشاوره آرامش تشکیل شد و افراد می توانند پل ارتباطی بین مردم و آنها باشند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار