مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

آمریکا هرگز قابل اعتماد نیست/ 28 مرداد یادآور یک کودتای ننگین است

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان گفت: دولتمردان آمریکایی در طول 40 سال گذشته با هر رویکرد سیاسی که در مسند قدرت بوده‌اند، ادبیات مشابهی در قبال ایران داشته‌اند و این یعنی نباید هرگز به آمریکا اعتماد داشت.
کد خبر: ۳۰۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ - 19August 2018

نباید هیچ وقت اعتمادی به آمریکا داشت/ روز 28 مرداد یادآور یک کودتای ننگین و سیاه استسردار «مراد حسنی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در کردستان اظهار داشت: روز 28 مرداد سال 1332 کودتای ننگین و سیاهی در کشور رقم خورد که شیرینی نهضت ملی شدن صنعت نفت را به کام ملت ایران تلخ کرد.

وی با یادآوری ماجرای کودتای 28 مرداد که با حمایت و پشتیبانی آمریکا از مزدوران غرب‌زده داخلی صورت گرفت، گفت: روز 28 مرداد یادآور یک کودتای ننگین و سیاه است و انگلیس نیز در آن نقش داشت.

وی به دیدگاه امام خمینی (ره) درباره استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: ایشان همیشه مبارزه با استکبار را به عنوان مهمترین شاخص در سیاست های خود قرار دادند و در هیچ شرایطی به غرب اعتماد نکردند.

این مسئول عنوان کرد: دولتمردان آمریکایی در طول 40 سال گذشته با هر رویکرد سیاسی که در مسند قدرت بوده‌اند، ادبیات مشابهی در قبال ایران داشته‌اند و این یعنی نباید هیچ وقت اعتمادی به آمریکا داشت.

وی با اشاره به بدعهدی‌های امریکا در طول تاریخ یادآور شد: بدعهدی، سنگ اندازی یا شیطنت دولت آمریکا در سه سال اخیر در موضوع اجرای برجام به عنوان آخرین نمونه آن است.

حسنی یادآور شد: در تاریخ هر ظلمی که به مردم ایران شده در آن رد پای آمریکا و رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار