در جشن شکوفه‌های زیتون صورت گرفت

همبستگی فرهیختگان ایرانی با ایتام شهدای غزه/ لبخندی بر لبان کودکان غزه بنشانیم

مسئول بخش بین الملل موسسه امت واحده گفت: لیست سی نفره‌ای از بچه‌های بی سرپرست تهیه شده است که این‌ها در اولویت کمک‌های مردمی هستند و امیدواریم مردم برای تداوم بخشیدن به این کمک‌ها ما را یاری کنند.
کد خبر: ۳۰۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۸ - 06October 2014

همبستگی فرهیختگان ایرانی با ایتام شهدای غزه/ لبخندی بر لبان کودکان غزه بنشانیم

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی دفاع پرس، جشن گلریزان ایتام شهدای غزه (شکوفههای زیتون) با شعار همبستگی فرهیختگان ایرانی با ایتام شهدای غزه عصر امروز دوشنبه با حضور کاردار سفارت کوبا در ایران، «حسین شیخ الاسلام» مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی، «محسن مومنی شریف» رئیس حوزه هنری، «علیرضا قزوه» مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری، «رضا امیرخانی» نویسنده رمان «من او» و شخصیتهای فرهنگی و هنری در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) تهران برگزار شد.

روح الله رضوی، مسئول بخش بین الملل موسسه امت واحده در این مراسم با اشاره به حمایت از کودکان بی سرپرست غزه اظهار داشت: طرح کمکهای مردمی در خلال جنگ 51 روزه غزه انجام شد. هر چند قریب به چهار سال است در امر جمع آوری کمکهای مردمی برای کودکان فلسطین فعالیت داریم اما امسال پیگیرتر هستیم.

وی در ادامه با اشاره به کمکهای مردمی پس از مقاومت 51 روزه عنوان کرد: موسسه امت واحده با در نظر گرفتن علاقهی مردم ایران برای حضور در کنار فلسطینیها جهت مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، تلاش دارد بدون هیچ وابستگی به نهادهای دولتی در این موضوع تلاش داشته باشد.

مسئول بخش بین الملل موسسه امت واحده خاطرنشان کرد: فلسطین در حیطه مسائل استراتژیک منطقه است، پس باید نگاه ویژهای به این موضوع داشته باشیم. موسسه امت واحده 3 سال متوالی همزمان با روز قدس از کمکهای مردمی جمع آوری شده به ایتام غزه افطاری داد و امسال نیز همین موضوع را ادامه دادیم.

وی با اشاره به در اولویت قرار دادن کمکها به مردم غزه عنوان کرد: امروز مستحق ترین افراد در غزه کودکان هستند. چرا که آنها در جنگ همه چیزشان را یعنی پدر، مادر و سرپرستشان را از دست دادند و برنامه داریم در بازه زمانی شش ماهه بتوانیم کمکهای مردمی را برای هزینههای زندگی، خورد و خوراک و تحصیل آنها به طور مداوم پرداخت کنیم.

رضوی وضعیت زندگی برخی از خانوادههای فلسطینی را اسفناک دانست و بیان کرد: لیست سی نفرهای از بچههای بی سرپرست تهیه شده است که اینها در اولویت کمکهای مردمی هستند و امیدواریم مردم برای تداوم بخشیدن به این کمکها ما را یاری کنند.

وی با اشاره به خاطرهای از حضور خود در نوار غزه گفت: اوایل سال 2011 برای مدت چند روزی در نوار غزه حضور پیدا کردیم و هیچ چهرهی گریانی را ندیدیم. مظلومیت و مقاومت چهرههای مقاومی را برای مردم غزه ساخته است. ما امروز احساس دَین میکنیم و امیدواریم با جمع آوری این کمکها بتوانیم لبخندی بر لبان کودکان غزه بنشانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها