مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان گلستان:

مسافران تپه نورالشهدای گرگان می‌توانند سفیران خوبی برای انعکاس فرهنگ استان باشند

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: مسافران و گردشگران تپه نورالشهدای گرگان می‌توانند سفیران خوبی برای انعکاس فرهنگ استان به مناطق دیگر باشند و از طرفی هم اگر خدمات‌دهی شایسته به این عزیزان نداشته باشیم قطعاً انعکاس خوبی نخواهد داشت.
کد خبر: ۳۰۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸ - 19August 2018

به گزارش دفاع پرس از گرگان، جلسه شورای اسلامی شهر گرگان با حضور سرهنگ «مسعود جمشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه «فائزه عبداللهی» رئیس شورای شهر گرگان اظهار داشت: با توجه به وجود فضای مناسب معنوی و گردشگری در تپه نورالشهدا، شهرداری گرگان نیز می تواند امکانات و فعالیت های خود را به این سمت و سو ببرد.

در ادامه این جلسه سرهنگ جمشیدی اظهار داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس می تواند یک منبع گرانبهایی در برابر تهدیدهای فرهنگی دشمن باشد و وجود هشت شهید گمنام در تپه نور‌الشهدا، بهترین فضا از نظر امنیت، آرامش و معنویت از دید گردشگران و مسافران است.

وی افزود: مسافران و گردشگران تپه نورالشهدای گرگان می توانند سفیران خوبی برای انعکاس فرهنگ استان به مناطق دیگر باشند و از طرفی هم اگر خدمات‌دهی شایسته به این عزیزان نداشته باشیم قطعاً انعکاس خوبی نخواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گلستان گفت: اکثریت استان‌‌های کشور مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس را ساخته و در حال بهره‌برداری فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند و نقش استان ها در دفاع مقدس در این مراکز را به نمایش گذاشته‌اند.

جمشیدی بیان داشت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس یکی از مطالبات اصلی جامعه بزرگ ایثارگری استان است و می‌تواند به عنوان میراث گرانبها به نسل آینده منتقل شود، لذا اگر مرکز فرهنگی ساخته شود نقش استان گلستان در دفاع مقدس گویا و از خودگذشتگی، ایثارگری و شجاعت های شهدا و رزمندگان استان گلستان در دوران انقلاب و دفاع مقدس به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌تواند در آینده به عنوان یک محیط گردشگری از آن بهره برداری شود لذا حضور مسئولان و اعضای شورای شهر گرگان در تپه نورالشهدا و بازدید از مرکز فرهنگی می‌تواند در راستای تسریع در ساخت مرکز فرهنگی موثر باشد.

در ادامه شهردار گرگان گفت: با توجه به اینکه فضای تپه نورالشهدا به صورت عمومی با رویکرد گردشگری مذهبی استفاده می‌شود و محدودیت خاصی ندارد شهرداری نیز با همکاری تمام رده‌‌های خود سعی می کند در این زمینه تسهیلات و خدماتی شایسته‌ای را انجام دهد.

وی در خصوص ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس گلستان عنوان کرد: در این خصوص می بایست پیگیری‌ها و ملاحظات حقوقی انجام شود و مجموعه شهرداری با همکاری شورای شهر می تواند با رعایت چارچوب های درست و قانونی پایه کار باشد.

در پایان این جلسه «نبی هزار جریبی» نماینده شهرستان گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه موضوع ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس به شهدا و رزمندگان مرتبط است، لذا همه ما وظیفه داریم در این خصوص پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

وی متذکر شد: ما مکاتبات خود را با مسئولین کشور و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی انجام خواهیم داد و ان‌شاء‌الله با حضور مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گلستان، جلسه‌ای با مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در راستای تسریع در ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان گلستان خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار