مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

فرهنگ ایستادگی در برابر ظلم، برای کشور یک ثروت است

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه هر کشوری دارای یک ثروت است، گفت: ثروت ما فرهنگ میل به جهاد و ایستادگی در برابر ظلم است.
کد خبر: ۳۰۴۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ - 19August 2018

فرهنگ ایستادگی در برابر ظلم، برای کشور یک ثروت استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، امروز 28 مردادماه سرهنگ «احمد یارمحمدی» در کارگاه آموزشی «بومی سازی بسته های کمک آموزشی در کتاب‌های درسی»  که با حضور مسئولین آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی با ظرفیت‌ها و نوع فعالیت‌های هر استان در حوزه دفاع مقدس و ارائه آنها به صورت بسته های کمک آموزشی در کتاب‌های درسی دانش آموزان تا مقطع متوسطه است.

وی با اشاره به اینکه قصد داریم دانش آموزان هر منطقه با الگوهای دفاع مقدس استان خود آشنا شوند، گفت: استان کرمان در جمع آوری اسناد جزء استان‌های پیشروی کشور است که از این اسناد به بهترین شکل می‌توان در معرفی نقش استان کرمان در دفاع مقدس و معرفی اسطوره‌های این استان در کتاب‌های درسی  خود استفاده کند.

مدیر آموزش سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه برابر پیام امام خمینی (ره) در اسفندماه 1367 اسلام‌خواهی در اروپا، آمریکا و آفریقا که به دفاع مقدس ما بر می گردد، عنوان کرد: هر کشوری دارای یک ثروت است و ثروت ما فرهنگ میل به جهاد و ایستادگی در برابر ظلم است.

یارمحمدی با بیان اینکه ما باید این دستاوردها را به دانش آموزان این آب و خاک آموزش دهیم که مردم ما میل به جهاد دارند افزود: خیلی از کشورها تعداد تولیدات موشکی آنها از ما بیشتر است ولی قدرت فشار دادن کلید را ندارند، چون موشک یک ابزار است و آنها به موشک به عنوان یک اصل نگاه می کنند و نگاه ما به موشک فرع است  و این باعث قدرت ما شده است.

وی ادامه داد: برای نگهداری این قدرت نیاز به عزم ملی داریم و مردم باور داشته باشند، خردمندی در هدایت کلان کشور آنها را هدایت می کند، غیر از این باشد بالاترین خسارت را خواهیم دید که ذلت است.

احمد یارمحمدی با بیان اینکه نباید این فرهنگ را با فرهنگ دشمن یکی کنیم و نباید مثل آنها بپوشیم،راه برویم و یا حرف بزنیم  و اگر این کارها را انجام دهیم با دشمن همراهی کردیم ادامه داد: نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین جوانان این کشور که بهترین مقطع آن از پیش دبستانی تا متوسطه است، جواب خواهد داد و اگر بالاتر از این مقطع  باشد کارها سخت‌تر و هزینه‌بر خواهند شد.

احمدی یارمحمدی در بیست وهفتمین کارگاه آموزشی گفت: کارکنان آموزش و پرورش با همکاری دبیران پرورشی مدارس، کانون‌های پرورشی فکری کودک و نوجوان در هر استان و اعضای انجمن اولیاء و مربیان مدارس، از مهمترین ظرفیت ها برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ارزشمند وغنی دفاع مقدس می باشند.

یادآور می شود، این کارگاه به همت اداره کل حفظ آثار ونشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمان در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار