مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

دانشنامه دفاع مقدس نقش دستگاه های اجرایی را بررسی می کند

«محمدرضا فخر» گفت: بیش از 400 مدخل به تصویب رسیده که قرار است بررسی شود و این مدخل‌ها مربوط به دستگاه‌های اجرایی است چراکه نقش دستگاه‌های اجرایی در دفاع مقدس را بیان می‌کند.
کد خبر: ۳۰۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶ - 19August 2018

«دانشنامه دفاع مقدس» نقش دستگاه های اجرایی را در آن دوران بررسی می کندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز در شورای اداری استان اظهار داشت: دانش نامه دفاع مقدس استان در حال تدوین است و تاکنون برای این دانش‌نامه یک‌ هزار و 863 مدخل احصا شده است.

وی با بیان اینکه 478 مدخل به تصویب رسیده که قرار است بررسی شود، افزود: این مدخل‌ها مربوط به دستگاه‌های اجرایی است چرا که نقش دستگاه‌های اجرایی در دفاع مقدس را بیان می‌کند بنابراین باید در این راستا همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس مرکز آموزش 04 بیرجند تعداد 200 هزار رزمنده را برای حضور در جبهه آموزش داده است.

لزوم توجه دستگاه های اجرایی به کنگره ملی شهدای استان

«سید مجتبی علوی‌مقدم» معاون امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز با اشاره به کنگره ملی دو هزار شهید خراسان‌ جنوبی اعلام کرد: دستگاه‌های اجرایی که متولی زیر ساخت هستند باید در این مدت کوتاه توجه جدی به ارائه خدمات داشته باشند تا بتوانیم زیرساخت‌های این کنگره ملی را به بهترین شکل مهیا کنیم.

جایگاه 28 طلاق در کشور

«علی اسماعیلی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: تلاش داریم تمامی مسائل مهم را به سمت اجتماع محور کردن مسائل اجتماعی پیش ببریم که در این خصوص اکنون طرح شهر عاری از زباله گرد را با همکاری دستگاه ها در حال اجرا داریم.

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت حوزه اجتماعی و تاثیر آن بر حوزه سیاسی و امنیتی همواره باید این بخش مورد توجه ویژه دستگاه های اجرایی استان قرار داشته باشد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح ملی کنترل و کاهش طلاق گفت: خراسان جنوبی در زمینه طلاق در جایگاه 28 کشور است که برای کاهش این نرخ نیز باید تلاش کرد.

وی عنوان کرد: در زمینه صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و در زمینه حجاب و عفاف اقدامات خوبی در استان در حال انجام است.

اسماعیلی ادامه داد: بر اساس ارزیابی که سال گذشته در خصوص صیانت از حقوق شهروندی انجام شد ادارات کل «تعاون، کار و رفاه اجتماعی»، «آموزش فنی و حرفه ای»، «آموزش و پرورش»، «جهاد کشاورزی»، «امور مالیاتی»، «بیمه سلامت»، «دامپزشکی»، «تعاون روستایی»، «بانک کشاورزی» و «صادرات» حائز رتبه برتر شدند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در حوزه حجاب و عفاف دستگاه های «جهاد کشاورزی»، «دانشگاه بیرجند»، «استانداری»، «کمیته امداد»، «تعاون کار و رفاه اجتماعی»، «تبلیغات اسلامی»، «ثبت احوال»، «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان»، «بانک صادرات»، «بانک سپه»، «سازمان صنعت، معدن و تجارت»، «میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری» برتر شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار