شعبانی:

85 نفر از نیروهای اطلاعات عملیات در کربلای 5 شهید و مجروح شدند

نیروهای اطلاعات عملیات لشکر 27 در زمان شروع عملیات کربلای 5 که 100 نفر بودند، در پایان عملیات از این تعداد، 35 نفر به شهادت رسیدند و 55 نفر هم مجروح شدند.
کد خبر: ۳۰۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶ - 19August 2018

85نفر از نیروهای اطلاعات عملیات در کربلای پنج شهید و مجروح شدندبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، شعبانی همرزم شهید اصغر انصاری از شهدای اطلاعات و عملیات لشکر 27 محمد رسول الله (ص) عصر امروز (28 مرداد) در مراسم رونمایی از کتاب «شاعر دشت و هور»، زندگینامه این شهید دفاع مقدس اظهار داشت: ابتدا باید نقدی برای عنوان کتاب بیان کنم و آن اینکه خواننده در نگاه به عنوان کتاب تصور می کند که شهید انصاری فقط در دشت و هور بوده در صورتی که او در غرب هم چون سرپل ذهاب نیز حضور داشته است.

وی که از نیروهای اطلاعات و عملیات لشکر 27 بوده، افزود: اطلاعات و عملیات لشکر 27 محمد رسول الله (ص) را در دوران دفاع مقدس می توان به دو نسل قبل از عملیات خیبر و بعد از آن تا پایان جنگ تحمیلی تقسیم کرد.

شعبانی سپس درباره شهید انصاری هم بیان داشت: شهید انصاری که در زمان شهادت 25 سال بیشتر نداشت جوانی پرتلاش، کم حرف و مظلوم بود به نحوی که در برابر هیچ ماموریتی نه نمی گفت و این در صورتی بود که بعضا امسال من گاهی برای انجام ماموریت ها نه می گفتیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهید انصاری از نیروهای تخریب بود که به واحد اطلاعات و عملیات مامور شده بود، گفت: در کربلای پنج کار بسیار سنگین بود زیرا در این عملیات واحد اطلاعات عملیات لشکر که 100 نفر نیروی عملیاتی و 20 نفر هم نیروی پشتیبانی داشت، از این 100 نفر تعداد 35 نفر در کربلای پنج به شهادت رسیدند و 55 نفر هم بواسطه مجروحیت به عقب منتقل شدند و بدین ترتیب عملیات با15 ادامه یافت.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار