دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش کیست؟

فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش، خلبانی است که پیش از این سمت جانشینی و قبل‌تر از آن معاونت هماهنگ کننده نهاجا را عهده‌دار بوده است.
کد خبر: ۳۰۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵ - 19August 2018

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، فرمانده معظم کل قوا ساعاتی پیش طی حکمی، امیر سرتیپ خلبان «عزیز نصیرزاده» را به عنوان فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب فرمودند.

فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش کیست؟

امیر نصیرزاده بنا بر راهبرد «جانشین‌پروری در نیروهای مسلح» که از سوی فرمانده معظم کل قوا مطرح شده است، به این سمت منصوب شد.

گفتنی است؛ امیر نصیرزاده مرداد ماه سال گذشته، با پیشنهاد امیر شاه‌صفی و تصویب فرمانده وقت کل ارتش، به عنوان جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش معرفی و جایگزین امیر «برخور» در این سِمت شد. وی پیش از آن معاون هماهنگ کننده نهاجا بود.

وی دارای نشان‌های «ورزش»، «ایثار»، «عالی»، «کارشناسی ارشد»، «دوره اول دانشکده افسری»، «دافوس»، «دوره دوم دانشکده افسری»، «دوره سوم دانشکده افسری» و «مقدماتی» است که نشان خلبانی جنگنده را نیز بر سینه دارد.

فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش کیست؟امیر نصیرزاده و امیر شاه‌صفی در راهپیمایی روز قدس امسال

در ادامه به بازخوانی برخی از دیدگاه‌های فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش می‌پردازیم.

امیر نصیرزاده در خصوص تهدیدات علیه کشورمان عنوان می‌کند: کشور ما امروز با تهدیدات مختلف از قبیل تهدید نرم، سخت و نیمه سخت مواجه است که این امر لزوم آمادگی نیروهای مسلح را بیش از پیش نمایان می‌کند.

وی می‌افزاید: ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش با بصیرت و دشمن شناس است که به موقع تهدیدات را شناسایی کرده و به آن پاسخ می‌دهد.

فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش کیست؟

فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش دیدگاه خود در خصوص سربازان را هم اینگونه بیان می‌کند: سربازان از عوامل اقتدار در حوزه سازندگی و دفاعی کشور هستند و خیلی از آن‌ها متخصصان فردای کشور به شمار می‌روند.

امیر نصیرزاده همچنین از سربازان خواسته است تا با عملی کردن آموزش‌ها و آموخته‌های خود، خدمت مقدسی را در راه اعتلا و سربلندی کشورمان انجام دهند و از لحظه لحظه این مدت سربازی نهایت استفاده را در خودسازی و آماده شدن برای آینده کشور ببرند.

وی در خصوص قدرت نیروی هوایی ارتش هم می‌گوید: نیروی هوایی از مؤلفه‌های اصلی قدرت دفاعی کشور به شمار می‌رود و با داشتن پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی، جزو قدرتمندترین نیروهای مسلح منطقه است. همچنین متخصصان جوان و دانشمندان نهاجا گام‌های مهمی را در زمینه ساخت، بهینه سازی و به روز نگهداشتن قطعات، تجهیزات و نیازمندی‌های فنی خود برداشته‌اند.
امیر نصیرزاده عملیات بغداد را نیز از بارزترین مصادیق و نمادهای قدرت هوایی می‌داند که موجب لغو برگزاری کنفرانس کشورهای غیر متعهد در بغداد شد.

فرمانده جدید نیروی هوایی ارتش کیست؟

وی در گفت‌وگو با دفاع پرس از تلاش این نیرو برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تبیین نقش نیروی هوایی ارتش در جنگ تحمیلی با استفاده از روش‌های نوین و تکنولوژی روز خبر داده و گفته است: امروزه از روش‌های نوین و تکنولوژی روز برای انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس استفاده می‌شود که مورد علاقه نسل جوان نیز است. انتقال ارزش‌های آن دوران به جوانان پادزهری در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است. در تلاشیم در حد وسع خود برای انتقال رشادت‌های نیروی هوایی ارتش در جنگ تحمیلی به نسل جوان اقداماتی را انجام دهیم.

جهت آشنایی بیشتر با دیدگاه‌های امیر نصیرزاده می‌توانید این گفت‌وگو را بخوانید.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار