تأکید جریان صدر عراق بر همبستگی با ملت ایران در برابر تحریم‌های آمریکا

حاکم الزاملی از مسئولان جریان صدر عراق، با اشاره به مخالفت این گروه با تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، بر همبستگی ملت عراق با مردم کشورمان در برابر این تحریم‌ها تأکید کرد.
کد خبر: ۳۰۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۶ - 19August 2018

تأکید جریان صدر عراق بر همبستگی با ملت ایران در برابر تحریم‌های آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، حاکم الزاملی از مسئولان جریان صدر عراق، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، با اشاره به مخالفت این گروه با تحریم‌های ضدایرانی آمریکا، بر همبستگی ملت عراق با ملت ایران در برابر این تحریم‌ها تأکید کرد.

الزاملی درباره آخرین نتیجه رایزنی ها بین احزاب سیاسی عراق برای تشکیل فراکسیون اکثریت و نقش آمریکا در آن اظهار داشت: بدون شک از سال 2003 تا امروز آمریکایی‌ها در خاک عراق حضور داشته اند. آنها پس از ورود به عراق، بازیگر اساسی در صحنه سیاسی و نیز در زمینه نظامی هستند. آنها تلاش می کنند بر تشکیل دولت عراق هم تاثیر بگذارند. دیدارهای سفیر و فرستاده آمریکا با همین هدف صورت می گیرد. سفارت آمریکا، سیا و پنتاگون هم اوضاع را در عراق زیر نظر دارند.

وی همچنین افزود: عراق امروز محور اساسی در منطقه است و منافع طرف های مختلف مطرح است و ما ‌شاهد کشمکش بین روسیه و آمریکا و همچنین کشمکش بر سر پرونده هسته ای بین آمریکا و ایران هستیم. بر ما پنهان نیست که آمریکایی‌ها تلاش می کنند تاثیر خود را بر تشکیل دولت بگذارند. آمریکایی‌ها هیچ گاه به جزئیات کوچک نمی پردازند و حتی به انتخاب معاون وزیر و وزیر هم کار ندارند، بلکه بر رأس هرم قدرت متمرکز می شوند و همواره تلاش می کنند کسانی را پیدا کنند که برنامه‌های آنها را در منطقه اجرا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها