در مراسم گلریزان حمایت از کودکان یتیم غزه صورت گرفت

باران دست‌های کودکان ایران برای کودکان غزه/ تشویق پاسداران نیروی قدس و سرلشکر قاسم سلیمانی

به جشن گلریزان شهدای غزه رفتیم در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب"سرچشمه" همانجایی که یادمان شهدای هفت تیر است، برای کودکان شهدای غزه.
کد خبر: ۳۰۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۹ - 07October 2014

باران دست‌های کودکان ایران برای کودکان غزه/ تشویق پاسداران نیروی قدس و سرلشکر قاسم سلیمانی

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، اینکه جشن گلریزان یک حرکت خوب و مردمی است تعجب ندارد اما نسبت آن با شهادت و مقاومت برایم نامفهوم بود! بگذریم؛ به جشن گلریزان شهدای غزه رفتیم در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب"سرچشمه" همانجایی که یادمان شهدای هفت تیر است، برای کودکان شهدای غزه.

"شکوفههای زیتون" یکی از دیگر از عناوین برنامه بود، منظورشان کودکان غزه بود. همانهای که 51 روز زیر به روزترین و مرکبارترین بمبهای یکی از قویترین ارتشهای دنیا ایستادند، خندیدند و به عربهای منطقه درس آموختند، کوچک سربازان خمینی کبیر(ره)، آری آنها درس عشق را از امام ما آموختند.

مثل همه برنامهها تاخیر نیم ساعته انکار جزئی از سین برنامه بود، تلاوت قرآن و سرود ملی نظمی به سالن داد؛ ما که تصور نمیکردیم ده، دوازده بچه خردسالی که جلوی درب ورودی سالن به نقاشی نشسته بودند قرار باشد داخل مراسم بیایند و سرود و هنرنمایی کنند، ،آخر آنها شاید برایشان سخن گفتن هم دشوار باشد، پس با آنها همراه میشویم.

اول سالن سرچشمه همین بچهها به نقاشی نشسته بوند و مشغول ترسیم توپ و تانکیهای بودند که هم سنهای آنها در غزه را به شهادت رسانده بودند. دخترک کوچکی آن طرفتر داشت هواپیمایی میکشید که خانه بچههای غزه را خراب کرده بود و در پاسخ سوالی این چنین گفت" آرزو دارم بچههای غزه خانه داشته باشند، خانواده.

داستان هنرنمایی خردسالان از آنجایی شروع شد که سالن همایش حرفی برا گفتن نداشت و شاید همه به آنها امید داشتند و برای اجرای برنامه پس از نقاشیهایشان آنها را به ردیف اول صندلیهای سالن هدایت کردند و مجری برنامه حسابی از دیدنشان خوشحال شده بود و هر چند دقیقهای یک تفقدی به آنها میکرد تا اینکه بچهها برای اجرای برنامه روی سن آمدند و قرار شد آرزو و دعاهایشان را برای کودکان غزه را به همه بگویند.

اندازه قد و نیم قدشان حکایت از سن و سالشان داشت، سه، چهار ساله شاید هم بعضی از آنها پنج و حتی شش ساله بودند مجری برنامه بچهها را در صفی منظم رو به جمعیت منظم کرد، میکروفن را به نفر اول داد تا برای کودکان غزه آرزو یا دعا کند، با کمی مکث گفت "خدایا بچههای غزه به مدرسه بروند" نفر بعدی دعا میکنم بچههای غزه حالشان خوب باشد و ... کوچکترین آنها آرزوی قشنگی داشت، چیزی که همه حضار را خنداند اما به تعبیر یکی از مهمانان ویژه او تمام آنچه را که دوست داشت را برای بچههای غغزه آرزو کرد.

هانا کوچکترین دختربچه این مراسم آرزوی قشنگی کرد با چند لحظه مکث وبا صدای بچگانه گفت: "آرزو میکنم بچههای غزه ماکرونی بخورند" این آرزوی دخترک ایرانی ما را خندان و به فکر فرو برد، او میخواست خوشمزهترین غذایی را که دوست داشته باشد را بچههای غزه بخورند.

اگر چه جزء خدا کسی نمیتواند اجر کودکان غزه را برای مقاومت 51 روزه بدهد اما کودکان ایرانی در جشن گلریزان برای آنها همه کاری کردند، از نقاشی صورت کوچکشان به نقش پرچم فلسطین تا دعا و آرزو و باران دستهای کوچکشان که برای کودکان فلسطین بارید و ... این درسی برای بزرگترها بود تا کودکان فلسطینی را همیشه دریابند.

روح الله رضوی مسئول بخش بین الملل اتحادیه امت واحده ارتباط مستقیمی با خالد ابراهیم نماینده اتحادیه در نوار غزه برقرار کرد هر چند قرار بود این ارتباط تصویری باشد اما به دلیل قطعی برق نوار غزه فقط توانستیم صدای نماینده آنها را بشنویم و گزارشی از اوضاع غزه داد که وضعیت خوبی نیست و برخی از خانوادهها برای تامین غذا هم به مشکل برخوردهاند و اسرائیل همه مناطق را ویران کرده و خلاصه سخت از مردم ایران کمک درخواست کرد.

رضوی در ادامه این ارتباط در چند کلمه کوتاه گزارشی از فعالیتهای این اتحادیه داد که قرار است هزینه 30 نفر از بچههای بی سرپرست غزه را برای مدت 6ماه برعهده بگیرند و اینکه آنها امروز مستحق ترین افراد برای کمک رسانی هستند و در آخر اینکه یک رسال از پول نفت و دولتی برای کمک به مردم غزه از طریق اتحادیه امت واحده به مردم غزه داده نشده است.

نیمی از مراسم سپری شده بود که مدعوین تازه یکی یکی از راه رسیدند، حجت الاسلام حسینی، حسین شیخ الاسلام، محسن مومنی شریف، علیرضا قزه،  مجتبی رحماندوست، شهاب اسفندیاری،  رضا امیرخانی، خانم فروز رجائیفر، حسین دهباشی به جمع مهمانان خارجی پیوستند.

قسمت پایانی برنامه مربوط به سخنانان کوتاه مهمانان ویژه بود.

ماریو باروکوورو، سفیر ونزوئلا در ایران با اشاره به آینده درخشانی که برای فلسطین دیده میشود، گفت: امیدوارم که در آینده شاهد برنامههای بزرگتر و بهتری در این عرصه باشیم. اکنون وظیفه ما است که به مردم در مورد وضعیت فلسطین آگاهی بدهیم و در مورد مردم قهرمان فلسطین که برای استقلال خود عمل میکنند کمک رسانی کرده و از آنها حمایت کنیم. آنها به ما راه و رسم آزادگی را یاد میدهند و ما باید این را به مردم انتقال دهیم.

وی افزود: ما حملات رژیم صهیونیستی را محکوم میکنیم و شکی نداریم که مردم فلسطین پیروز خواهند شد و در سرزمین مادری خود حکومت خواهند کرد و به زبان اسپانیولی و پس از آن انگلیسی میگویم که مبارزه همچنان ادامه دارد.

فروز رجاییفر گفت: تشکلهای متفاوتی در غزه تشکیل شده است و توصیه ما این است که قدمهای بزرگتری برداریم و آنقدر به فکر کمکهای دولت به فلسطین نباشیم چرا که کمکهای مردمی ما نسبت به دیگر ملل جهان در دفاع از حقوق مردمی عقب بیافتیم و بعضی از ما به شرکت در راهپیمایی روز قدس بسنده میکنیم و فراتر از آن عمل نمیکنیم. محرم و اعیادی که در پیش است به ما یاد میدهد که چگونه از خودگذشتی داشته باشیم و در کنار کمک تسلیحاتی آنچیزی که نیازمند مردم است در اختیار آنها قرار دهیم.

حسین شیخالاسلام در ادامه گفت: اسپانیولی زبانها افتخارهای زیادی آفریدهاند اما در ایران جایگاه ظلمستیزی و استعمارستیزی آنها روشن نیست. غزه سمبل همه نداریها است که با مقاومت و اراده ملت بر همه داراییها پیروز شده است. یک طرف این معادله همه چیز مانند ماشینهای تبلیغاتی و حمایتهای سیاسی را دارد و یک طرف این معادله جایگاهی دارد که برای قوت روزانه و سوخت باید بسیار تلاش کند.

وی افزود: همه صهیونیستها، آمریکاییها و اروپاییها یک طرف و این مردم مظلوم فلسطین و غزه هم یک طرف قرار دارند. اینگونه است که خون بر شمشیر پیروز میشود.

حجت الاسلام سید عبدالله حسینی قائم مقام شورای سیاست گذاری دفتر حمایت از فلسطین شهرداری تهران در ادامه گفت: دوستان ما در آمریکای لاتین کم نگذاشتند. من در بین گروهی در آنها فردی را دیدم که وضع ظاهر او با چفیهاش جور در نمیآنمد اما زمینه تصویر لپ تاپ او عکس امام بود او به من گفت که من عاشق خمینی هستم و برای من بسیار عجیب بود که این آدم برای حمایت از غزخه آمده بود.

حسینی به زبان انگلیسی خطاب به سفرای کشورهای نیکاراگوئه، کوبا و ونزوئلا که در این مراسم حضور داشتند از حمایت آنها از فلسطین تشکر کرد و گفت: من از اینکه شاهد هستم این چنین متحدانی مانند شما در جبهه خودمان داریم بسیار خوشحال هستم. قطعا این وضعیت در فلسطین هم مانند آپارتایدی که در جنوب آفریقا شکل گرفته بود، روزی به پایان میرسد و مردم فلسطین قطعا روزی پیروز خواهند شد.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری گفت: من از همه دوستانی که زحمت کشیدند ممنون هستم و باید بگویم که لفظ یتیم بگونهای است که خدا گفته است که اگر به یتیم بی توجه باشند مواخذه خواهد کرد. برخی نه تنها بی اعتنا هستند بلکه کسی را هم برای کمک به یتیم کمک نخواهند کرد. در این شرایط باید توجه کنیم که رنج یتیمان غزه در این شرایط مضاعفتر است.

مجتبی رحماندوست، شاعر و نویسنده نیزدر ادامه این مراسم گفت: پیامبر فرمودند که من با کسی که تکفل یک یتیم را به عهده بگیرد مثل دو انگشت کنار هم خواهیم بود. آیا شما دلتان نمیخواد کنار پیغمبر باشید؟ حتما این کار را انجام دهید.

حسین دهباشی، مستندساز گفت: دوستان از مظلومیت مردم غزه گفتند اما من میخواهم که حضار را دعوت به تشویق گروهی دیگر کنم، گمان میکنم که گروهی به نمایندگی ما ایرانیها باعث فخر همه ما هستند و ما میتوانیم به واسطه بودن انها سر خودمان را بالا بگیریم. من همه حضار را به تشویق برادرانمان در نیروی قدس جمهوری اسلامی و بویژه سردار حاج قاسم سلیمانی دعوت میکنم.

سیاوش امیری، شاعر و پژوهشگر در این مراسم گفت: نمیرد فلسطین به این سادگی.

علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری در انتهای این مراسم گفت: کتاب سفرنامه دوستان ما به سوریه آماده شده است و از آقای مومنی میخواهم حقوق معنوی این کتاب را به مردم مظلوم فلسطین تقدیم کنند.

وی افزود: ما اخیرا در همایشی که در آبادان برای حمایت از کودکان غزه برگزار شاهد بودیم که برخی آمدند و گفتند که ادبیات امثال ما در حوزه حمایت از غزه وارداتی است و برخی از ادبیات ما داخلی است. من احساس میکنم این حرف مانند همان حرف «نه غزه نه لبنان» است.

مدیر مرکز آفرینشهای ادبی حوزه هنری تصریح کرد: من معتقدم هم غزه، هم لبنان، هم آبادان، هم شلمچه، هم تهران و هم کابل اینها با هم هیچ منافاتی ندارند و ما باید از همه مظلومان خاک حمایت کنیم. وقتی که آنها مظلومترین مردم هستند و این جنگ معجزه بزرگ آخرالزمان است و باید معرفی شوند. این جنگ با همه جنگها تفاوت دارد. من از کسانی که این جلسه را برگزار کردند تشکر میکنم. ما باید از آرمان قدس حمایت کنیم چرا که حمایت از قدس سخن و آرمان امام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار