ظریف:

زیاده خواهی‌های غرب مانع رسیدن به توافق هسته‌ای است

وزیر خارجه کشورمان در دیدار با وزیر اسبق خارجه فرانسه، اراده ایران در توافق هسته‌ای را استوار بیان کرد و گفت: زیاده خواهی‌ها برخی اعضای طرف مقابل مانع رسیدن به توافق نهایی است.
کد خبر: ۳۰۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶ - 07October 2014

زیاده خواهی‌های غرب مانع رسیدن به توافق هسته‌ای است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت خارجه، "دومنیک دو ویلپن " نخست وزیر و وزیر امورخارجه اسبق فرانسه که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است، با "ظریف" وزیر امورخارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته ای گفت: این مذاکرات به مرحله حساسی رسیده و جمهوری اسلامی ایران پیشنهادات متعددی را روی میز ارائه کرده است اکنون نوبت طرف مقابل است که اراده خود را برای رسیدن به توافق نشان دهد .متاسفانه تا کنون زیاده خواهی ها در برخی اعضای طرف مقابل مانع رسیدن به توافق بوده است.

وزیر امورخارجه کشورمان اظهار داشت: روابط جمهوری اسلامی ایران و فرانسه می تواند در حوزه های مختلف گسترش یابد.

ظریف در خصوص تحولات سوریه تاکید کرد: موضوع سوریه راه حل نظامی ندارد و از طریق سیاسی می توان این مسئله را حل کرد.

وی افزود: این مردم سوریه هستند که می توانند در خصوص سرنوشت خود تصمیم بگیرند. در هر راه حلی بایستی نقش مردم و دولت کنونی کشور را نیز در نظر گرفت. کسانی که دنبال حذف دولت سوریه هستند باید متوجه باشند که در این صورت داعش جایگزین خواهد شد.

"دومنیک دو ویلپن " نخست وزیر و وزیر امورخارجه اسبق فرانسه نیز در این دیدار توافق نهائی بین ایران و 1+5 در موضوع هسته ای را با اهمیت خواند و تاکید کرد: در صورتی که توافق نهائی هسته ای صورت گیرد این موضوع روی کل خاورمیانه تاثیر خواهد گذاشت.

وزیر امور خارجه اسبق فرانسه تصریح کرد: غرب در قبال گسترش افراطی گری در خاورمیانه اشتباهاتی داشته است و اکنون از اینکه جوانانی از کشورهای غربی در جبهه داعش در حال جنگ هستند بسیار نگران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار