حمایت مشاور جنگ‌طلب ترامپ از خصوصی‌سازی جنگ افغانستان!

مشاور امنیت ملی ترامپ درباره طرح بنیانگذار شرکت «بلک واتر» مبنی بر خصوصی‌سازی جنگ افغانستان گفت که «همیشه از اید‌ه‌های جدید استقبال می‌کنم».
کد خبر: ۳۰۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ - 20August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره استفاده از سربازان اجیر به جای نظامیان ارتش آمریکا در جنگ این کشور در افغانستان اظهار داشت: «همیشه از اید‌ه‌های جدید استقبال می‌کنم».

بولتون در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای.بی.سی» به پرسشی درباره احتمال توافق کاخ سفید با طرح «اریک پرنس» بنیانگذار شرکت امنیتی «بلک واتر» برای خصوصی‌سازی طولانی‌ترین جنگ تاریخ آمریکا پاسخ داد.

خبرنگار ای.بی.سی از مشاور ترامپ پرسید: آیا خصوص‌سازی جنگ افغانستان و استفاده از نیروهای قراردادی به جای ارتش آمریکا در این کشور را در دست بررسی دارید؟ این هفته گزارش‌هایی در این باره وجود داشته است.

بولتون در پاسخ گفت: همیشه گفت‌وگوهای زیادی در این باره وجود دارد، همیشه از اید‌ه‌های جدید استقبال می‌کنم اما در نهایت رئیس جمهور در این باره تصمیم خواهد گرفت.

پیش از این شبکه خبری «ان.بی.سی» به نقل از مقامات سابق و کنونی آمریکا گفته بود که ترامپ به طرح بلک واتر برای خصوصی‌سازی علاقه نشان داده است.

پرنس در گفت‌وگو با ان.بی.سی ضمن تاکید بر اینکه طرحش به معنی استفاده از «ارتش خصوصی» نیست، تصریح کرد: تعریف بسیار واضحی درباره این وجود دارد که چه کسی مسئول است. دولت افغانستان برای یک مقام دولت آمریکا کار می‌کند و هزینه آن نیز توسط واشنگتن پرداخت می‌شود.

بولتون در حالی از طرح خصوصی‌سازی جنگ افغانستان استقبال کرده است که اخیرا یکی از سخنگویان شورای امنیت ملی آمریکا گفته بود که طرح بنیانگذار شرکت بلک واتر در دست بررسی قرار ندارد.

پرنس که برادر «بتسی داوس» وزیر آموزش و پرورش دولت ترامپ نیز هست سال گذشته نیز درباره خصوصی‌سازی جنگ در افغانستان با «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا و «مایک پامپئو» وزیر خارجه کنونی و رئیس وقت سازمان سیا صحبت کرده بود اما تاکنون با بولتون گفت‌وگویی در این باره نداشته است.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها