دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

«سخا» سامانه‌ای برای دریافت آخرین وضعیت مشمولان سربازی

نظام وظیفه عمومی ناجا با راه‌اندازی سامانه سخا این امکان را فراهم کرده تا مشمولان خدمت بتوانند از آخرین وضعیت خدمتی خود اطلاع پیدا کنند.
کد خبر: ۳۰۵۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴ - 23August 2018

«سخا» سامانه‌ای برای دریافت آخرین وضعیت مشمولان سربازیبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، یکی از سازمان‌هایی که تحت نظر نیروی انتظامی فعالیت دارد. سازمان وظیفه عمومی ناجا است که بیشترین ارتباط را با جوانان دارد؛ جوانان زمانی که به سن مشمولیت برای سربازی می‌رسند برای اعزام به این سازمان مراجعه می‌کنند. نیروی انتظامی برای تسریع در روند کار‌ها از روش‌های سنتی به روش‌های نوین در گذر است. سازمان وظیفه عمومی ناجا برای تعیین تکلیف مشمولان سربازی اقدام به راه‌اندازی سامانه «سخا» کرده است، سامانه‌ای که مشمولان می‌توانند برای آخرین وضعیت مشمولی خود می‌توانند به آن مراجعه کنند.

با استفاده از این سامانه ضمن دستری آسان به خدمات سازمان وظیفه عمومی ناجا، تنها با ارسال یک پیامک، خدمت مورد نظر را می‌تواند دریافت کرد.

نحوه دریافت اطلاعات در سامانه سخا به شکل زیر است:

مشمولان فقط کافیست علامت؟ را به شماره 110206010 پیامک کنند، در ادامه مشمولان برای دریافت آخرین وضعیت مشمولی باید عدد 1، کد سخا و کد ملی را به این شماره پیامک کنند؛ همچنین مشمولان سربازی برای اطلاع از وضعیت رسیدگی پرونده باید عدد 2، کد سخا و کد ملی را ارسال کنند. مشمولان خدمت برای اطلاع از وضعیت رسیدگی به درخواست تعویض کارت باید عدد 3، کد سخا، و کد ملی را به این سامانه ارسال کنند.

مشمولان را با استفاده از سامانه تلفن گویا به شماره 096480 می‌توانند از تسهیلات ذیل استفاده کنند:

با انتخاب عدد 1 از قوانین و مقررات وظیفه عمومی به صورت گویا بهره‌مند شوند، همچنین با انتخاب عدد 2 و درج کد ملی و کد سخا از آخرین وضعیت درخواست خود مطلع شوند، با انتخای عدد 3 و درج کد ملی و کد سخا از آخرین وضعیت درخواست خود در مورد کارت هوشمند وظیفه عمومی اطلاع حاصل کنند و با انتخاب عدد 4 امکان ارتباط با مشاوران به صورت زنده میسر می‎شود.

پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی در راستای کاهش مراجعات حضوری و با هدف تسریع وتسهیل خدمات مشاوره خدمت وظیفه عمومی، مجموعه قوانین و مقررات خدمت وظیفه عمومی ناجا، سوالات متداول، مقررات و ضوابط مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور به دو زبان فارسی و انگلیسی و اطلاع رسانی و آگاه سازی از مجموعه اخبار و قوانیت خدمت وظیفه عمومی راه اندازی کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار