ابتکار:

نقش زنان در دفاع مقدس غیرقابل انکار است

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تاکید بر نقش غیرقابل انکار زنان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: موضوعات انقلاب و دفاع مقدس باید به گونه‌ای بیان شود که باورپذیر باشد.
کد خبر: ۳۰۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ - 20August 2018

نقش زنان در دفاع مقدس غیرقابل انکار استبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، «معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده امروز در چهارمین گردهمایی تخصصی ویژه روسای زنان ادارات کل استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین واقعه در دوران انقلاب اسلامی است. فعالیت‌های سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس جهت زنده نگه‌داشتن ارزش‌ها و آرمان‌های متعالی آن دوران بسیار ارزنده است.

وی با بیان اینکه نقش زنان در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس غیرقابل انکار است، افزود: امروز فاصله نسل‌ها کاملا مشهود است. نسل جوان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را ندیده است و اطلاعات اندکی از آن دوران دارد. از این رو نیاز است که یک نگاه علمی، منطقی، اجتماعی و روان‌شناختی به این موضوع داشته باشیم.

ابتکار تصریح کرد: گاهی جهت معرفی ارزش‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس برنامه‌هایی اجرا می‌شود که نه‌تنها جوانی را جذب انقلاب نمی‌کند، بلکه تاثیرات منفی هم دارد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: امروز علاوه بر جنگ اقتصادی آمریکا، جنگ روانی شدیدی علیه مردم شکل گرفته است که ارزش‌های انقلاب را زیر سوال می‌برد. دشمنان درصدد هستند تا تمام موفقیت‌های کسب شده طی 40 سال گذشته نادیده گرفته شود و همه چیز از دست رفته نشان داده شود.

وی تصریح کرد: زمانی که باور عمیق و روشنگری در جامعه ایجاد شود، دشمن هرگز نمی‌تواند رخنه کند. دشمنان به جوانان تنها صحنه‌های تلخ و سیاه جامعه را نشان می‌دهد تا آن‌ها گمان کنند که آینده سیاهی در پیش دارند.

ابتکار عنوان کرد: ابتدا باید فاصله نسل‌ها را بپذیریم، سپس در جهت رفع این فاصله برنامه‌ریزی کنیم. نسل‌های بعد از ما، تصویر ذهنی‌شان از زندگی با ما متفاوت است. گفت‌وگوی بین نسلی و ایجاد فضای آزاد برای بیان سوالات، از جمله راه‌حل‌های کم کردن فاصله نسل‌هاست.

وی ادامه داد: به جهت مقدساتی که در جنگ تحمیلی وجود داشت، نام آن دوران را دفاع مقدس نامیدیم، اما به نسل بعد توضیح ندادیم که چرا دفاع ما مقدس بود. همچنین اجازه نمی‌دهیم جوان امروز سوال و چالش کند تا به سوالاتش پاسخ داده شود.

ابتکار اظهار کرد: به تازگی بحث تجارب زیستی فرزندان شاهد و ایثارگر در کنار تجربیات معنوی شکل گرفته است تا مشکلات، ملموس و واقعیت‌ها بیان شود.

وی با تاکید بر لزوم حفظ و نشر ارزش‌های دوران دفاع مقدس گفت: این امر تنها با چاپ کتاب امکان‌پذیر نیست؛ بلکه باید ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس به صورت قلبی و معنوی منتقل شود.

ابتکار خاطرنشان کرد: انسان با کرامت خلق شده است و هرگز اجبار را نمی‌پذیرد، از این رو باید موضوعات انقلاب و دفاع مقدس به گونه‌ای بیان شود که باورپذیر باشد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: موضوعات دفاع مقدس باید با ادبیاتی بیان شود که اثرگذار باشد.

ابتکار با بیان اینکه هنر ابزار خلاقانه‌ای برای نشر ارزش‌های انقلاب اسلامی است، افزود: گفت‎وگوی بین نسلی در درون خانواده‌ها در مسائل مختلف همچون کاهش خشونت و شکوفایی خانواده‌ها نیز می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی گفت: براساس تحقیقات صورت گرفته، گفت‌وگو درون خانواده‌ها طی 10 سال گذشته تا به امروز از 2 ساعت در روز به 20 دقیقه رسیده است. از آنجایی که نسل امروز گمان می‌کند مدام به وی تذکر داده می‌شود، با خانواده ارتباط برقرار نمی‌کند. براساس تحقیقات صورت گرفته، خانواده‌های پر گفت‌وگو فرزندان موفقی را تربیت کرده‌اند.

ابتکار در پایان گفت: از قصه‌نویسی و داستان‌نویسی غافل نشوید که تاثیرات شگرفی در آشنایی نسل جوان با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دارد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار