سقوط بالگرد آمریکایی و کشته شدن چهار داعشی/ همکاری عراق و ترکیه در زمینه برق

مرکز اطلاع‌رسانی امنیتی عراق از کشته شدن چهار نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در عملیاتی امنیتی در استان کرکوک در شمال این کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۰۵۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ - 20August 2018

سقوط بالگرد آمریکایی و کشته شدن چهار داعشی/ همکاری عراق و ترکیه در زمینه برقبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق در بیانیه خود آورده است: یگان های پلیس فدرال در عملیات بازرسی مناطق و روستاهای مطنطر، تل هلاله ، الخاتونیه، زیدان العجاج و علی رش در استان کرکوک چهار عنصر داعش را کشتند و یک مخفیگاه آنها را منهدم کردند.

بر اساس این گزارش، مقادیر مهمات نیز در محله الصناعی شهر الحویحه نیز کشف و تحت کنترل منفجر شد.

نیروهای پلیس فدرال عراق در چارچوب این عملیات مقادیری بمب را منفجر و دو عنصر داعش را بازداشت کردند.

در همین حال، واحد اطلاعات نظامی عراق امروز دوشنبه از دستگیری یکی از عناصر داعش در شهر موصل خبر داد.

این واحد افزود: عنصر یاد شده یکی از موسسان ده ها سایت جعلی در اینستگرام با اسامی مستعار بود که دعوت به تشدید تظاهرات و مقابله با نیروهای امنیتی می کرد.

سقوط بالگرد آمریکایی در عراق

ائتلاف آمریکایی امروز دوشنبه از سقوط یک بالگرد در عراق و کشته شدن یک نظامی آمریکایی خبر داد.

ائتلاف آمریکایی اعلام کرد: یک فروند بالگرد روز یکشنبه در عراق سقوط کرد و یک نظامی آمریکایی کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

سخنگوی ائتلاف آمریکایی دیروز گفته بود که نیروهای آمریکایی تا زمان نیاز به کمک برای برقراری ثبات در مناطقی که تحت کنترل گروه داعش بود، باقی خواهند ماند.

سرهنگ شان رایان در کنفرانس مطبوعاتی خود در ابوظبی گفته بود: تا زمانی که نیاز باشد، نیروها باقی خواهند ماند..بعد از شکست نظامی داعش، موضوع اصلی همان تلاش برای برقراری ثبات است و همچنان نیاز برای ادامه بقا به این علت وجود خواهد داشت لذا این یکی از دلایلی است که باعث خواهد شد تا باقی بمانیم.

دستور الحشد الشعبی برای خارج کردن مقرها از داخل شهرها

هیئت الحشد الشعبی عراق فرمان خارج کردن مقر تیپ ها از داخل شهرهای این کشور را صادر کرد.

در فرمان هیئت الحشد الشعبی عراق آمده است: این هیئت تصمیم به خارج کردن همه مقرهای تیپ ها از شهرها به ویژه شهرهای مناطق آزاد شده گرفت.

این هیئت تاکید کرد: هیچ یک از تیپ ها اجازه گشودن مقرها یا دفاتر یا استقرار نیرو در داخل شهرها "خارج از محل مسئولیت " را ندارد.

همکاری عراق و ترکیه در زمینه برق

وزارت برق عراق امروز دوشنبه از توافق خود با ترکیه درخصوص همکاری مشترک در سه زمینه درخصوص انرژی برق خبر داد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: توافقنامه ها در سه زمینه مشارکت شرکت های ترکیه در تبدیل نیروگاه های گازی به ترکیبی برای افزایش توان تولیدی آن، شراکت با شرکت های ترکیه ای تولید دکل های انتقال برق با همکاری شرکت دولتی صنایع فولادی برای تحویل این دکل ها به وزارت برق به منظور تامین نیازهای خود، اتصال شبکه برق عراق به ترکیه برای واردات 300 مگاوات برق در مرحله اول از طریق خط انتقال برق فلشار قوی (جزره - موصل) است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار