انتقاد عفو بین‌الملل از آمریکا و کشور‌های اروپایی به دلیل فروش سلاح به عربستان و رژیم صهیونیستی

عفو بین‌الملل درباره اقدام برخی کشور‌ها در فروش تسلیحات به عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی، دو ناقض حقوق بشر، ابراز نگرانی کرد.
کد خبر: ۳۰۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ - 20August 2018

شهید لاجوردی، در سرش سودای سود نبودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از جروزالم پست، پاتریک ویلکن، محقق سازمان عفو بین‌الملل در زمینه کنترل تسلیحاتی و حقوق بشر، اظهار داشت: بسیاری از کشورها با نقض معاهده تجارت تسلیحات (ATT) و فروش سلاح به ناقضان شناخته‌شده حقوق بشر، از جمله اسرائیل، به دامن زدن به تنش ها در سراسر جهان ادامه می دهند.

ویلکن در این باره گفت: اوایل سال جاری میلادی، ارتش اسرائیل که تسلیحات زیادی را از آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا دریافت می کند، دست کم 140 تظاهرکننده فلسطینی را در نوار غزه به خاک و خون کشید و هزاران نفر را زخمی کرد.

این محقق سازمان عفو بین الملل در ادامه افزود: در همین حین، ائتلاف سعودی نیز که از حمایت کامل آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی کشورهای دیگر برخوردار است، باعث درد و رنج شدید غیرنظامیان یمنی می شود. خودداری این کشورها از تعلیق فروش تسلیحات به عربستان سعودی –علی رغم افزایش موارد جنایت های جنگی که ائتلاف سعودی در یمن مرتکب می شود  گواه آشکاری بر تجارت تسلیحاتی غیرمسئولانه در جهان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها