روحانی در مراسم رونمایی از دستاوردهای دفاعی:

اگر قدرتمند نباشیم، دیگران ما را از پا درمی‌آورند

رئیس جمهور گفت: این تاریخ است که به ما می‌گوید اگر قدرتمند نباشیم و اگر بر اهدافمان استوار نایستیم، دیگرانی هستند که ما را از پای دربیاورند.
کد خبر: ۳۰۵۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰ - 21August 2018

تاریخ می‌گوید قدرتمند نباشیم، دیگران ما را از پا در می‌آورندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (سه‌شنبه 30 مردادماه) در مراسم روز صنعت دفاعی و رونمایی از دستاوردهای جدید دفاعی، اظهار داشت: ایام پربرکت ماه ذی‌الحجه ماه عبادت و نمایش بزرگ اتحاد و قدرت مسلمانان در کنار خانه خداست. ماه فداکاری و عید قربان، ماه ولایت و عید بزرگ غدیر است که امیدوارم این ایام برای همه ملت ایران و مسلمانان جهان پر برکت باشد.

وی افزود: پایان مردادماه هرسال به‌عنوان روز صنعت دفاعی برای ما بسیار حائز اهمیت است که دستاوردهای یک ساله اندیشمندان و محققان در صنعت دفاعی را مشاهده کنیم. به همه این عزیزان به خاطر تلاشی که سال ها انجام داده‌اند به ویژه در فرصت یکسال گذشته خسته نباشید می‌گویم.

روحانی ادامه داد: این تاریخ است که به ما می‌گوید اگر قدرتمند نباشیم و اگر استوار بر اهدافمان نایستیم، دیگرانی هستند که ما را از پای در بیاورند. خداوند خواسته که بشر در کمال انس و صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز با هم زندگی کنند و اسم ما را انسان گذاشته‌اند که انسان از همان ماده انس به معنای با هم بودن و به هم محبت کردن است.

رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه در طول 40 سال گذشته دشمنان ما ایران‌هراسی را ترویج کرده‌اند، تصریح کرد: این که ما اطمینان پیدا کنیم که همه افراد جامعه در صراط مستقیم حرکت می کنند، و کسی چشم طمع به ما ندارد به ویژه آنچه در یک منطقه جغرافیایی بسیار حساس هستیم و متاسفانه دشمنان ما در طول 40 سال ایران‌هراسی به عده ای اینچنین القا کردند که ایران حیات، بقا و عزت شما را تهدید می‌کند.

وی گفت: تجربه این 40 سال نشان داده که ما به کسی تجاوز نکردیم و اگر اهل تجاوز بودیم فرصت‌های به ظاهر استثنائی نیز از نظر نظامی در اختیار داشتیم. آن‌وقتی که صدام به کویت حمله کرد، عراق تقریبا در یک محاصره جهانی قرار گرفت و از طرفی هشت سال عراق به ما تجاوز کرده بود، خیلی موقعیت حساسی بود و می‌توانستیم به نفع خودمان استفاده کنیم، اما این کار را نکردیم.

داشت و از آنجا که دولت فعلی آمریکا غیرقابل اعتماد است کنگره آن کشور که همواره با ایران دشمن است، قانونی صریح را وضع می‌کند که حق حمله به ایران را از دولت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: این نشان از قدرت و توان ایران دارد به این ترتیب که اگر کسی بخواهد به کشور ما تجاوزی داشته باشد هزینه بسیار بالایی را پرداخت خواهد کرد، این توانمندی از کجا حاصل می‌شود؟ اول از ایمان و اتحاد ملت و بعد نیروهای مسلح و صنایع دفاعی کشور که این قدرت را برای ما به ارمغان آورده‌اند.

زمان وحدت، اتحاد، ایستادگی و مقاومت است

رئیس جمهور با بیان اینکه صنعت دفاعی می‌تواند به ما قدرت بدهد و هزینه دفاع را می‌تواند کم کند، تصریح کرد: کار شما بسیار ارزشمند است و از طرف ملت ایران از همه آنهایی که برای قدرت ملی ما تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنم.

وی تاکید کرد: اگر قدرت اقتصادی، سیاسی، دفاعی و فرهنگی ما در کنار هم قرار بگیرد و همه با هم باشیم در کنار هم باشیم قطعا موفق خواهیم شد.

روحانی با بیان اینکه خواهش من این است که یک تا دو سال آینده حزب و جناح را فراموش کنیم، گفت: سال 97 و 98 و اوایل 99 را استراحت بدهیم تا مردم هم احساس کنند که تابستان و مرخصی هم داریم! جناح‌ها لطفا یک یا دوماه به مرخصی بروند تا اختلافات و فشارها کم و اتحادها بیش از پیش شود.

رئیس جمهور ادامه داد: امروز دشمنان از اتحاد ما نگران هستند، وقتی ما متحد باشیم آنها می‌دانند کاری نمی‌توانند علیه ما انجام دهند و در این مسیر همه باید همدیگر را یاری و کمک کنیم.

وی با بیان اینکه انتخابات دیگر تمام شده است، خاطرنشان کرد: شیوه ای داریم و آن این است که یک انتخابات را برگزار می‌کنیم و آن را در طول چهارسال به انتخابات بعدی می‌کشانیم. الان زمان وحدت و اتحاد و ایستادگی و مقاومت است. ما از این مرحله با حمایت مردم و تدابیر مقام معظم رهبری و اتحاد سه قوه و نیروهای مسلح عبور و به فرصت تبدیل خواهیم کرد تا انگیزه بیشتری برای خدمت بیشتر باشد.

روحانی در پایان گفت: هرجا موفق بودیم، جایی است که از خود صداقت و خلوص نشان داده‌ایم چراکه خداوند می‌فرماید صبر و تقوا از شما، کمک از من و با فرشتگانم از شما حمایت خواهم کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار