با رای مثبت نمایندگان مجلس تصویب شد

ممنوعیت هرگونه تبلیغ در خصوص پیشگیری از بارداری و کاهش فرزند آوری

نمایندگان مجلس در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی موافقت کردند که هر گونه تبلیغ در رسانه ها جهت پیشگیری از بارداری و کاهش فرزندآوری ممنوع شود.
کد خبر: ۳۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸ - 07October 2014

ممنوعیت هرگونه تبلیغ در خصوص پیشگیری از بارداری و کاهش فرزند آوری

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز، طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت که از سوی شورای نگهبان برای برطرف کردن ایرادات موجود به مجلس عودت داده شده بود را مورد بررسی قرار دادند.

در ماده یک این طرح آمده که کلیه اعمال جراحی که به منظور پیشگیری دائمی از بارداری انجام می شود به استثنا موارد مرتبط با تهدید سلامت جسمی ممنوع است.

عدم رعایت این حکم توسط شاغلین حرف پزشکی تخلف محسوب می شود و متخلفین متناسب با عمل ارتکابی و تکرار آن به مجازات های انتظامی مندرج در تبصره یک ماده 28 قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب 16/8/1383 محکوم می شوند.

شایان ذکر است در تبصره ماده یک آمده که موارد تهدید سلامت جسمی از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اعلام می شود.

نمایندگان مجلس هم چنین برای تامین نظر شورای نگهبان در ماده 2 طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور از مجموع 220 نماینده حاضر در صحن علنی با 127 رای موافق و 18 رای مخالف و 12 رای ممتنع ماده " ب " این طرح را به شرح زیر اصلاح کردند.

در ماده " ب " اصلاح شده نمایندگان آمده است هر گونه تبلیغ در خصوص پیشگیری ار بارداری و کاهش فرزند آوری ممنوع است.

نمایندگان برای رفع ایراد شورای نگهبان در تبصره 2 این ماده نیز بیان کردند که در صورت تخلف رسانه ها از حکم این ماده متناسب با عمل ارتکابی و تکرار آن متخلف به مجازات های مندرج در ماده 35 قانون مطبوعات مصوب 22/12/1364 و اصلاحات بعدی آن محکوم می شود.

نمایندگان مجلس برای تامین نظر شورای نگهبان ماده 3 این طرح را نیز اصلاح کردند.

در این ماده آوره شده است که موارد آموزشی و ضروری در راستای احتراز از تهدیدات سلامت جسمی و روانی مادر و کودک از شمول این قانون مستثنی است. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مکلف است آیین نامه اجرایی این ماده و تبصره ماده 1 این طرح را ظرف 3 ماه از تاریخ تصویب این قانون تهیه و به تصویب هیات وزیران برساند.

لازم به ذکر است از مجموع 226 نماینده در صحن علنی 141 نماینده با اصلاح ماده 3 طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور موافقت کردند و 5 نماینده با این اصلاحیه مخالف و 9 نماینده رای ممتنع دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار