اسماعیل هنیه:

معامله قرن دچار «مرگ مغزی» شده است/ خبر‌های خوشی در راه است

رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی «حماس» گفت: با وجود اینکه قضیه فلسطین با توطئه‌ها و درد و رنج زیادی روبه‌رو است، اما اعیاد ما خبر‌های خوش زیادی را برای ملت فلسطین در دل خود جا داده است.
کد خبر: ۳۰۵۲۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶ - 21August 2018

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی حماس در خطبه عید قربان در غزه اظهار داشت: با وجود اینکه قضیه فلسطین با توطئه‌ها و درد و رنج زیادی روبه‌رو است، اما اعیاد ما خبر‌های خوش زیادی را برای ملت فلسطین در دل خود جا داده است.

به گزارش فلسطین الیوم، وی تصریح کرد: خیر و خوبی در راه است و چیزی به بستن صفحه این تحریم ظالمانه علیه مردم غزه باقی نمانده است و نشانه این خبر‌های خوش سقوط طرح موسوم به «معامله قرن» و مرگ مغزی آن به برکت ایستادگی ملت فلسطین و ملت‌های عرب و مسلمان است.

هنیه ادامه داد: تحریم غزه بدون اینکه به امتیازدهی‌های سیاسی و یا قبول معامله قرن مرتبط باشد، پایان خواهد یافت و هرگونه حل و فصل اوضاع انسانی در غزه در درجه نخست بدون بهای سیاسی خواهد بود، هیچ بهای سیاسی را برای برطرف کردن تحریم نخواهیم پرداخت و این راه حل مبتنی بر توافق ملی و با استفاده از شبکه امنیت عربی به منظور دریافت تضمین‌های لازم برای اجرای موارد مورد توافق خواهد بود.

وی در مورد دیدار‌هایی که در قاهره صورت گرفت، اظهار داشت: هیئت‌های ما در قاهره بر دو موضوع متمرکز شدند، اول بررسی پرونده داخلی به منظور رسیدن به یک دیدگاه جامع در مورد آشتی و حمایت از اصول و حقوق فلسطین و پایان تحریم و دوم گفت‌وگو بین گروه‌ها و برادران مصری برای توافق بر سر راهبرد‌های مرحله آینده.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: ما به لزوم تحقق آشتی ملی پایبند هستیم و معتقدیم برای تحقق آن باید تحریم‌ها علیه غزه برداشته شده و توافق 2011 به اجرا در آید و سپس به موضوع تشکیل دولت وحدت ملی بپردازیم.

وی همچنین پایان کشمکش داخلی و یکپارچه کردن تلاش‌ها برای قضیه فلسطین و قدس را خواستار شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار