زخم روهینگیا بر چهره تاریخ به افق می‌آید

مستند «روهینگیا زخم زمین» روایتی از درد و رنج فراوان آوارگان روهینگیا در بنگلادش، از شبکه افق پخش می‌شود.
کد خبر: ۳۰۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ - 21August 2018

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مستند «روهینگیا زخم زمین» درباره ظلم و ستمی که بر مردم مسلمان میانمار می رود ساخته شده است.

راوی این مستند «دکتر علی انجم شعاع» رئیس بیمارستان پاستور مشهد است که به همراه «دکتر محمدرشید فرخی» فوق تخصص غدد تصمیم می گیرند به جنوب شرق آسیا بروند و از بیماران بستری شده روهینگیایی در بنگلادش عیادت کنند.

چهار درصد مردم میانمار مسلمان هستند، زنان و مردانی ستمدیده که دولت کشورشان، آنها را به رسمیت نمی‌شناسد و سعی در اخراج و پراکنده کردنشان دارد.

براساس قوانینی که در زمان حکومت نظامیان در میانمار تدوین شد، مسلمانان روهینگیا از جمله اقوام تشکیل دهنده ملت میانمار محسوب نمی‌شوند و از بسیاری از خدمات دولتی و منافع شهروندی محروم هستند و در شرایطی مانند آپارتاید زندگی می‌کنند.

در این مستند می‌بینیم که دو پزشک ایرانی سعی دارند تا آنجا که در تخصص و توانشان است، به این مردم مظلوم کمک کنند، مردمی که از کمترین امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار نیستند.

«روهینگیا زخم زمین» با تهیه کنندگی و کارگردانی محمد مهدی خالقی، چهارشنبه 31 مرداد ساعت 19:00 و تکرار آن ساعت های 7:00 و 10:30 روز بعد از شبکه افق پخش می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار