نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس:

بهترین قالب نویسندگی در حوزه دفاع مقدس، خاطره‌نگاری است

«سعید عاکف» گفت: در نویسندگی آثار حوزه دفاع مقدس، هیچ قالبی بهتر از مستندنگاری که به خاطره‌نویسی معروف است نداریم.
کد خبر: ۳۰۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ - 21August 2018

بهترین قالب نویسندگی در حوزه دفاع مقدس، خاطره نگاری استبه گزارش دفاع پرس از بیرجند، «سعید عاکف» نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس، امروز در کارگاه خاطره‌نویسی دفاع مقدس، اظهار داشت: دنیای استکبار مردم را در خواب کامل فرو برده است و انسان اگر قرار است کاری انجام دهد، بهتر است مباحث آخرتی را در نظر بگیرد و این کار شیاطین است که انسان را غافل کنند.

وی افزود: می‌گویند دنیا قفس مومن است و عظمت عالم آخرت به دنیا مثل عظمت دنیا به عالم رَحِم است.

نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس با بیان این‌که افرادی که در حوزه هنر ورود پیدا می‌کنند هزینه و تلاش کمی دارند، اما برداشت زیادی می‌خواهند بکنند، بیان داشت: انسان باید خیلی بیشتر از آن‌چه که می‌خواهد به آن برسد، باید تلاش کند.

عاکف یادآور شد: در نویسندگی آثار حوزه دفاع مقدس، هیچ قالبی بهتر از مستندنگاری که به خاطره‌نویسی معروف است نداریم.

وی با اشاره به جمله‌ای از شهید «آوینی» مبنی بر این‌که «کسی که کتاب‌های روز را نخواند حرفی برای گفتن نخواهد داشت»، عنوان کرد: اساس نوشتن مطالعه است و کسی که مطالعه نکند، هیچ امیدی به این‌که به جایی برسد نباید داشته باشد.

نویسنده برتر کتاب‌های دفاع مقدس متذکر شد: قالب خاطره از رمان ساده‌تر است، اما پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.

عاکف با بیان این‌که در نوشتن آثار خود، سعی کرده‌ام که رو به پیشرفت باشد، اضافه کرد: سبک خاطره بیش از همه سبک‌ها برای شهیدنویسی موثر است و نمی‌شود خیلی از تخیل استفاده کرد.

وی با اشاره به کتاب «بزم باران» بیان داشت: این کتاب به روز سوم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال رسید و در هشت روز حدود یک هزار و ۳۰۰ نسخه به فروش رفت و چاپ اول آن به سرعت تمام شد.

نویسنده برتر کتاب‌های دفاع مقدس، یکی از اصلی‌ترین عناصر راجع به داستان‌نویسی و خاطره‌نگاری را آگاهی دانست و خاطرنشان کرد: برای انتقال حس و حال سوژه، باید آن را درک کرده باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار