مسئول روس خبر داد؛

«هیئة تحریر الشام» هر گونه گفت وگو برای حل و فصل بحران سوریه را رد کرده است

رئیس مرکز روسی مصالحه در سوریه اعلام کرد که تروریستهای جبهه النصره گفته‌اند که گفت‌وگو با دمشق را نمی‌پذیرند و برای عملیات علیه ارتش سوریه خود را آماده می‌کنند.
کد خبر: ۳۰۵۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ - 22August 2018

«هیئة تحریر الشام» هر گونه گفت وگو برای حل و فصل بحران سوریه را رد کرده استبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، ژنرال «الکسی تسیگانکوف» رئیس مرکز روسی مصالحه در سوریه اعلام کرد که گروه تروریستی «هیئة تحریر الشام» -که رکن اصلی آن جبهه النصره است- هر گونه گفت‌وگو برای حل و فصل بحران سوریه را رد کرده است.

تسیگانکوف اظهار داشت که سرکرده‌های تحریر الشام اعلام کرده‌اند که برای عملیات علیه ارتش سوریه آماده می‌شوند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مسئول روس گزارش داد، مرکز مصالحه از سرکرده‌های گروههای مسلح می‌خواهد که دس از اقدامات مسلحانه تنش‌زا بردارند و در راه حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران حرکت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد که افراد مسلح طی دو هفته گذشته بیش از 500 نفر از کسانی را بازداشت کردند که خواستار گفت‌وگو با دولت سوریه بودند و آنان را به مکان نامعلومی انتقال دادند.

رئیس مرکز روسی مصالحه در سوریه در پایان خاطر نشان کرد، تعداد شهرودانی که گروههای تروریستی آنان را طی دو هفته اخیر بازداشت کرده‌اند به بیش از 500 نفر می‌رسد و از وضعیت آنان اطلاعی در دست نیست.

در استان ادلب که تحت اشغال تروریستها قرار دارد، بسیاری از افراد غیر نظامی خواستار مصالحه و بازگشت به مناطق تحت تسلط نیروهای دولتی سوریه هستند، ولی النصره و گروه تروریستی «الجبهه الوطنیه للتحریر» اجازه این کار را نمی‌دهند و افرادی را که خواهان مصالحه هستند، بازداشت می‌کنند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم اعلام کرد که با دولت ترکیه به توافق رسیده‌اند که گروههای مسلح خود را از النصره جدا کنند و در صورت حصول چنین مسئله‌ای، عملیات ارتش سوریه آسان‌تر صورت خواهد گرفت.

در حال حاضر ارتش سوریه در حال اعزام نیرو و ارسال تجهیزات به ادلب است تا بتواند در فرصتی مناسب، عملیات گسترده خود را برای پاکسازی این استان از وجود تروریستها آغاز کند؛ هر چند که در حال حاضر عملیات پراکنده‌ای را در شمال استان حماه و جنوب ادلب ادامه می‌دهد.

در راستای خروج افراد غیر نظامی از ادلب نیز دو روز پیش گذرگاه «ابوالظهور» باز شد و بیش از هزار و 500 غیر نظامی از مناطق تحت اشغال تروریستها در ادلب خارج شدند.

گزارشهای دریافتی از حرکت غیر نظامیان به سمت این گذرگاه حکایت دارد، ولی تروریستها مانع از خروج این افراد می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار