دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران:

عید قربان عید ایثار، فداکاری و عشق است

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: عید قربان عید فداکاری، ایثار، قربانی و عشق است.
کد خبر: ۳۰۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ - 22August 2018

عید قربان عید ایثار، فداکاری و عشق استبه گزارش دفاع پرس از ساری به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران، خلیل صالحی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان، در پیامی این عید باشکوه را به همه ملت های مسلمان و پیروان مکتب ابراهیمی به خصوص ملت شریف و مومن ایران اسلامی تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

عید قربان جلوه گاه تعبّد و تسلیم ابراهیمیان حنیف و فصل قرب بندگان به خداوند متعال در سایه سار بندگی و عبودیّت است.

عید قربان فصل قربانی کردن عزیزها در آستان عزیزترین عزیز یعنی ذات اقدس باری تعالی است. 

عید قربان مجرای فیض الهی و بهانه عنایت رحمانی به بندگان مؤمن و مطیع است و هر کس بتواند رضای خویش را فدای رضای حق کند و از خواسته دل در راه خواسته خداوند چشم بپوشد و از داشته های خود در برابر فرمان حضرت حق بگذرد، به مرز عبودیت و امامت می رسد چنانچه ابراهیم خلیل(ع) بدان مهم دست یافت.

قربانی وسیله قرب به خداست و عید قربان روز تقرّب به پروردگار است. روز رها شدن از تعلّقات و دلبستگی های دنیایی و قربانی کردن تمام تمنیّات در پیش پای اراده الهی است.

عید قربان یکی از اعیاد بزرگ امت اسلامی است که یادآور زیباترین نمونه تعبّد انسان در برابر حضرت معبود است و این روز عید فداکاری، ایثار، قربانی، اخلاص و عشق است.

بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) که به حق رهرو راستین آن بت شکن بزرگ تاریخ در عصر ما بوده است، درباره عید قربان چنین گفته است که «عید قربان، عیدی است که انسان های آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی می اندازد. قربانگاهی که درس فداکاری و جهاد در راه خدای بزرگ را به فرزندان آدم و اصفیاء و اولیا می دهد.

این پدرِ توحید و بت شکنِ جهان، به ما و همه انسان ها آموخت تا عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عیدی بگیرید. خود و عزیزان خود را فدا کنید و دین خدا را یاری کنید و عدل الهی را برپا نمایید. به همه ما ذریه آدم فهماند که مکه و منا قربانگاه عاشقان است و محل نَشر توحید و نفی شرک است.

سلام و درود خدای متعال بر ابراهیم خلیل و پیروان او،بر شهیدان انقلاب اسلامی که همه آنها ابراهیم وار دست از تعلقات و هرآنچه دنیایی و غیر خدایی بود کشیدند و به سوی معبود حقیقی رهسپار گشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار