مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری برنامه های هفته های دفاع مقدس با رنگ و بوی نهضت عاشورایی

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی از برگزاری برنامه های هفته های دفاع مقدس با رنگ و بوی نهضت عاشورایی خبر داد.
کد خبر: ۳۰۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۹ - 22August 2018

برگزاری برنامه های هفته های دفاع مقدس با رنگ و بوی نهضت عاشورایی«مصطفی مشایخی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در حاشیه برگزاری جلسه برنامه های پیشنهادی هفته دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس اظهار داشت: از آنجایی که آغاز هفته دفاع مقدس امسال با تاسوعا و عاشورای حسینی متقارن شده به دنبال این هستیم که با رایزنی و هماهنگی با اداره کل اوقاف استان مرکزی از ظرفیت های مسابقات کشوری قرآن کریم در راستای معرفی سبک و سیره شهداء بهره مند شویم.

وی افزود: بنیاد حفظ آثار استان مرکزی این آمادگی را دارد که در ایام هفته دفاع مقدس نشست های تخصصی دفاع مقدس را در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت برگزار کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر 40 نفر از اساتید درس دفاع مقدس مشغول تدریس در دانشگاه های استان هستند که بنیاد حفظ آثار استان مرکزی این امکان را دارد که از این ظرفیت در راستای پاسخ دهی به شبهات جوانان در خصوص دفاع مقدس و انقلاب بهره مند شود.

مشایخی با اشاره به برنامه های دیدار و سرکشی از خانواده های شهدای استان مرکزی گفت: با توجه به زمان نزدیک شدن به برگزاری کنگره 6200 شهيد استان مرکزی رويكرد برنامه های امسال دیدار و سرکشی از خانواده هاي شهداء است.

وی ادامه داد: هفته دفاع مقدس فرصتی است که می توانیم از آن در راستای بيان خاطرات و ناگفته خانواده هاي شهداء و انعکاس سبک و سیره آنها استفاده کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطر نشان کرد: دفاع همچنان باقيست و درست است كه جنگ پايان گرفته، اما دفاع در جنگهاي فرهنگي و اقتصادي همچنان ادامه دارد و اولويت اصلي دشمن، جنگ در زمينه هاي اقتصادي و فرهنگي است.

مشایخی در ارتباط با بهره مندی از سوژه های دفاع مقدس در راستای خلق آثار فاخر و ارزشمند هنری گفت: استان مركزي سوژه هاي فراواني در خصوص دفاع مقدس دارد که ضروری است اين سوژه ها با همفكري و همكاري حفظ آثار، صدا و سيما، سپاه و استانداري به حركتي جديد در بيان نقش استان مركزي در دفاع مقدس تبدیل شده و از آنها در راستای خلق آثار فاخر بهره مند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار