آغاز برنامه‌های هفته دولت در حرم حضرت معصومه (س)

نخستین روز از هفته دولت با آیین خطبه خوانی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) آغاز شد.
کد خبر: ۳۰۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ - 23August 2018

آغاز برنامه‌های هفته دولت با خطبه خوانی در حرم حضرت معصومه (س)به گزارش دفاع پرس از قم، نخستین روز از هفته دولت با آیین خطبه خوانی در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و با حضور استاندار قم رئیس شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و رییس هیئت امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های قم آغاز شد.

آیت‌الله سعیدی تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه (س) در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های ظهور، از بین رفتن نفاق را از خصیصه‌های شکل گیری دولت، ولی عصر (عج) دانست و عنوان کرد: شوق ظهور امام زمان (عج) از آرزو‌های همه مومنین است.

وی با بیان اینکه مومنان باید خود را برای شکل گیری دولت امام عصر (عج) به صورت عملی آماده کنند افزود: هر یک از مومنین که می‌تواند، باید برای تشکیل نمونه چنین دولتی تلاش کند.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه طبق احادیث مردم بر دین حاکمانشان هستند گفت: شهیدان رجایی و باهنر از جمله دولتمردانی بودند که بنایشان اصلاح خود و جامعه بود.

تولیت آستانه حضرت معصومه (س) افزود: این شهیدان به دنبال موقعیت و ریاست نبودند و در پرتو آراء مردم به دنبال عمل به اسلام و کلام اهل بیت (ع) و خدمت به مردم بودند.

سید مهدی صادقی استاندار قم نیز در این مراسم ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: این سنت بسیار خوبی است که دولتمردان در این هفته گزارش عملکرد خود را به مردم ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به شعار سال جاری با عنوان شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی گفت: کارآمدی زمانی محقق می‌شود که شفافیت و پاسخگویی لازم را داشته باشیم.

استاندار قم نگاه جدی به جریان آزاد اطلاعات در دولت تدبیر و امید را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: باید به این امر در راستای جلب اعتماد عمومی اهتمام جدی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در چنین شرایطی رسانه‌ها وظیفه خطیری را به عهده دارند افزود: ارائه عملکرد واقعی مسئولان به صورت صحیح و بدور از نگاه‌های جناحی در جهت افزایش رضایتمندی عمومی جایگاه ویژه‌ای دارد.

صادقی همچنین با اشاره به برنامه‌های هفته دولت خاطرنشان کرد: در این هفته ۱۸۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۷۱۰ میلیارد ریال در زمینه‌های مختلف از جمله بهداشتی، عمرانی و فرهنگی و ورزشی به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار