استاندار مازندران عنوان کرد؛

افتتاح 545 پروژه عمرانی به مناسبت هفته دولت در مازندران

استاندار مازندران با اشاره به برنامه های هفته دولت در مازندران، گفت: 545 پروژه با اعتبار بالغ بر چهار هزار و 192 میلیارد تومان اعتبار هفته دولت افتتاح و 27 طرح کلنگ زنی می شود.
کد خبر: ۳۰۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴ - 23August 2018
افتتاح 545 پروژه عمرانی به مناسبت هفته دولت در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، «محمد اسلامی» استاندار مازندران صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از این دو شهید به عنوان شخصیت های ارزشی و ماندگار انقلاب یاد کرد و اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر با ایمان راسخ و عشق سراسر تعهد و وفاداری به امام و انقلاب جان خود را در این راه هدیه کردند.

وی با اشاره به سبک زندگی و شیوه مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر گفت: این دو شهید خدمتکار ساده زیست بی منت بودند و هفته دولت یادآور سیره و روش شهدا و میثاق بستن با آرمان های شهداست.

اسلامی ادامه داد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب دشمن با به راه انداختن جنگ اقتصادی و استفاده از ابزار هایی درصدد ایجاد نارضایتی و ناکار آمد جلوه دادن انقلاب است تا مردم را از انقلاب جدا کند.
 
وی بر هوشیاری، ریشه یابی و شناسایی حرکت های دشمن تأکید کرد و افزود: با شناسایی غفلت ها می توانیم در مسیر پیشرفت انقلاب و سازندگی همه جانبه به رفاه عمومی مردم دست پیدا کنیم.
 
اسلامی به اقدامات انجام شده در پنج سال گذشته در زمینه جذب و سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و گفت: محورهای توسعه مازندران شفاف نبوده است؛ در حالی که محورهای توسعه باید متاثر از استعدادهای سرزمینی باشد از این رو حس عقب ماندگی در استان ایجاد شده است.
 
وی بخشی نگری را مهمترین آسیب و عامل عدم توسعه استان دانست و گفت: عدم یکپارچه نگری و ناهماهنگی ها موجب به وجودآمدن احساس متفاوت نسبت به توسعه استان شده است.
 
استاندار مازندران به تشکیل اتاق فکر برای ترسیم نقشه توسعه و تعالی استان اشاره کرد و گفت: این نقشه توسعه و تعالی باید سه فاز را طی کند که احصاء مسائل و مشکلات استان، ارائه راه حل ها برای حل مسائل از جمله آنهاست.
 
اسلامی به تحقق توسعه با محوریت مردم تأکید کرد و گفت: در این راستا بنیاد توسعه نقشه توسعه و تعالی را در دستور کار خود قرار داد.
 
استاندار مازندران در ادامه با اشاره به برنامه های هفته دولت در مازندران، گفت: 545 پروژه با اعتبار بالغ بر چهار هزار و 192 میلیارد تومان اعتبار و 27 طرح کلنگ زنی می شود.
 
وی از تعداد 545 پروژه افتتاحی، 13 پروژه را با اعتباری بیش از 225 میلیارد تومان با 516 نفر اشتغال زایی در حوزه طرح های تولیدی – صنعتی اعلام کرد و افزود: همچنین 532 پروژه با اعتباری بالغ بر 1052 میلیارد تومان در حوزه عمرانی قرار دارد.
 
وی همچنین یادآور شد: از مجموع پروژه هایی که در این هفته افتتاح می شود، 35 پروژه عمران شهری با اعتباری بیش از 129 میلیارد تومان در حوزه شهرداری ها است.
 
اسلامی با بیان اینکه از این تعداد پروژه، 185 پروژه مربوط به توزیع برق، 61 پروژه در حوزه جهاد کشاورزی، 47 پروژه مربوط به راه و شهرسازی، 35 پروژه مربوط به شهرداری ها است، گفت: همچنین 20 پروژه مربوط به بنیاد مسکن، 18 پروژه مربوط به برق منطقه ای، 18 پروژه مربوط به شهرک صنعتی، 17 پروژه مربوط به آب و فاضلاب روستایی، 16 پروژه مربوط به میراث فرهنگی است.
 
وی 14 پروژه را مربوط به هلال احمر اعلام کرد و افزود: 14 پروژه نیز مربوط به ارتباطات زیرساخت، 11 پروژه مربوط به ورزش و جوانان، 10 پروژه مربوط به علوم پزشکی بابل، شرکت گاز و نوسازی مدارس هر کدام 9 پروژه، هشت پروژه مربوط به شیلات، آب و فاضلاب شهری و علوم پزشکی استان هر کدام هفت پروژه، صنعت و معدن، شرکت آب منطقه ای و راه آهن شمال هر کدام پنج پروژه، بهزیستی، بندر امیر آباد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هر کدام چهارپروژه، سه پروژه مربوط به محیط زیست و 2 پروژه مربوط به اداره کل فرودگاه ها و 2 پروژه مربوط به پخش فرآورده های نفتی استان است.
 
اسلامی همچنین گفت: تعداد پروژه های شرکت غله، بیمه سلامت، راهداری و حمل و نقل جاده ای و پارک علم و فناوری را هر کدام یک پروژه آماده بهره برداری در هفته دولت اعلام کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار