علی کُرد در گفت‌وگو با دفاع پرس:

غربی‌ها از حسن نیت ما در برجام سوءاستفاده کردند

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها از عملکرد جمهوری اسلامی در توافق برجام سوءاستفاده کردند، گفت: صداقت ما در برجام باعث شد تا آمریکا دچار این توهم شود که ما تحت هر شرایطی برای حفظ برجام تسلیم تمام خواسته‌های نامشروع آن‌ها می‌شویم.
کد خبر: ۳۰۵۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ - 24August 2018

//«علی کُرد» عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به خصومت‌های آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران، عملکرد غیرقانونی این کشور در برجام را مصداق بارز دشمنی با ایران دانست و اظهار داشت: حسن نیت کشور ما در برجام نه تنها برای کشورهای عضو این توافق بلکه برای سایر کشورهایی که گمان می‌کردند ایران اهل تعامل و همکاری نیست، به اثبات رسید؛ این موضوع بارها از سوی سازمان ملل تایید شده بود.

این نماینده خانه ملت در ادامه با بیان اینکه غربی‌ها از حُسن نیت ما در خصوص برجام سوءاستفاده کردند، افزود: ایران برای ثبات این توافق به تمام تعهداتش که یکی از بزرگترین آنها به حالت تعلیق درآوردن راکتورهای غنی‌سازی بود، عمل کرد؛ اما این موضوع باعث شد تا آمریکا دچار این توهم شود که ما تحت هر شرایطی برای حفظ برجام تسلیم تمام خواسته‌های نامشروع آنها می‌شویم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: لغو تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا یکی از اقداماتی بود که می‌بایست با انعقاد برجام انجام می‌شد، اما همه مشاهده کردند که با حضور ما در برجام نه‌تنها رونقی در وضعیت اقتصادی کشور حاصل نشد، بلکه زمینه برای بهانه‌تراشی و زیاده‌خواهی‌های آمریکایی‌ها هم ایجاد شد.

وی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه غربی‌ها قابل اعتماد نیستند، گفت: اگرچه برجام برای ما هیچ دستاوردی نداشت، اما عملکرد آمریکایی‌ها در این خصوص باید موجب آگاهی و عبرت گرفتن کسانی شود که حل و فصل مشکلات کشور را در گروِ تعامل و ایجاد ارتباط با آمریکا می‌دانند.

نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متوقف کردن غنی‌سازی صلح آمیز هسته‌ای جفا در حق دانشمندانی بود که در این راه به شهادت رسیدند، خاطرنشان کرد: اگر اروپایی‌ها بخواهند از عملکرد آمریکا در برجام الگو بگیرند، عملا برجام برای ما فاقد ارزش و هویت خواهد شد و ما از تمام قوای خود برای آغاز فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار