روسیه:

برخی کشورها همچنان در تامین سلاح داعش در سوریه دست دارند

نماینده روسیه در شورای امنیت با اعلام اینکه گروه تروریستی داعش در سوریه همچنان از طریق ساختارهای نیمه رسمی، حتی مرتبط با ساختارهای امنیتی برخی کشورها سلاح دریافت می‌کند، نسبت به فعال شدن «القاعده» در سوریه هشدار داد.
کد خبر: ۳۰۵۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲ - 24August 2018

برخی کشورها همچنان در تامین سلاح داعش در سوریه دست دارندبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که در سوریه شواهدی در دست است که نشان می‌دهد، گروه تروریستی داعش همچنان از طریق ساختارهای نیمه رسمی، حتی ساختارهایی که با سرویس‌های امنیتی برخی کشورها در ارتباط هستند، سلاح دریافت می‌کند.

این دیپلمات بلندپایه ابراز امیدواری کرد این مشکلات را بتوان در کنفرانس بین المللی در رابطه با «مقابله با ارسال غیرقانونی تسلیحات نظامی در راستای مبارزه با تروریسم بین المللی» که قرار است در تاریخ 3-4 سپتامبر ( 12 و 13 شهریور ماه) در مسکو برگزار شود، مورد بررسی قرار داد.

نبنزیا با تاکید بر اینکه، این امکان وجود دارد که فعالیت‌های تروریستی در سوریه، به خصوص در جهت گیری به سمت استان ادلب افزایش پیدا کند، افزود: «متاسفانه تروریست‌های داعشی بسیار بیشتر از گذشته در انجام اقدامات تروریستی خود از نوجوانان کم سن و سال، از جمله کودکان زیر 12 سال استفاده می‌کنند.»

نماینده روسیه در سازمان ملل یادآور شد که در سوریه، 1400 منطقه مسکونی آزاد شده و بیشتر از 96 درصد از خاک این کشور تحت کنترل نیروهای دولتی و شبه نظامیان طرفدار دمشق درآمده است. به گفته وی، در نتیجه این اقدامات بیش از یک و نیم میلیون پناهجوی سوری توانسته‌اند به خانه‌های خود بازگردند.

این دیپلمات روس همچنین هشدار داد: «این احتمال وجود دارد که گروه تروریستی دیگری یعنی گروه القاعده، جایگاه داعش در سوریه را بگیرد. کاهش فعالیت داعش در سوریه این امکان را به وجود آورده تا القاعده سربلند کند و تامین مالی به میزان 20 الی 40 میلیون دلار در ماه دریافت کند.»

وی افزود: «این گروه تروریستی ارتباط با شاخه‌های خود در شمال آفریقا را تقویت کرده و سعی دارد عرصه تجارت خلاف در منطقه را تحت کنترل خود درآورد و همچنین در بخش کشاورزی کشورهای آفریقایی نیز سرمایه گذاری کرده است.»

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار