سلاح‌انگاری دلار برای آمریکا گران تمام خواهد شد

یک سایت فعال در ارائه تحلیل‌های سیاسی و اقتصادی نوشت که «سلاح‌انگاری دلار» بهای سنگینی برای آمریکا خواهد داشت.
کد خبر: ۳۰۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ - 25August 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، یک سایت فعال در ارائه تحلیل‌های اقتصادی و سیاسی در تحلیلی روز جمعه از سیاست‌های دولت این کشور برای استفاده از دلار برای راه‌اندازی جنگ اقتصادی با کشورهای دیگر انتقاد کرده است.

سایت «زیروهج» به خروج دولت آمریکا از برخی توافق‌های بین‌المللی از جمله توافق هسته‌ای برجام اشاره کرده و نوشته واشنگتن علاوه بر آن، یک جنگ تجاری جدی را با متحدان و دشمنانش آغاز کرده است.

این سایت پس از اشاره به اینکه دولت‌های آمریکا در گذشته برای پیشبرد سیاست‌های امپریالیستی به روش‌های مختلفی اعم از استفاده از روش‌های سخت نظامی و راه‌اندازی انقلاب‌های رنگی متوسل می‌شده‌، از «دلار» به عنوان تنها «سلاحی» نام برده که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور فعلی آمریکا برای شکل دادن به رویدادها، مطابق میل آمریکا در دست دارد.

با این حال، به نوشته «زیروهج»، سلاح‌انگاری دلار سیاستی است که علی‌رغم منافع کوتاه‌مدتی که دارد در درازمدت باعث کاهش استفاده از این ارز به عنوان ارز ذخیره‌ای می‌شود.

در این تحلیل آمده است: «دونالد ترامپ ظاهراً به تنها سلاحی که برایش باقی مانده، یعنی استفاده از قدرت دلار آمریکا برای شکل دادن به رویدادها روی آورده است. این راهبردی با منافع کوتاه‌مدت است که در آینده، آثار مخربی برای واشنگتن خواهد داشت.»

«زیروهج» در ادامه تأیکد می‌کند: «در واقع، تنها روش برای مقابله با سلطه مالی آمریکا دور انداختن دلار آمریکا و استفاده از ارزهای دیگر است. قدرت اقتصادی آمریکا ناشی از استفاده‌ای است که در دنیا از دلار می‌شود. واضح است که تصمیم ترامپ برای استفاده از دلار به عنوان سلاح، بهای سنگینی برای کشورش به جا خواهد گذاشت و دلار احتمالاً نقش خود را به عنوان ارز ذخیره‌ای از دست خواهد داد.»

زیروهج نوشته تاریخ نشان می‌دهد هنگامی ارز ذخیره از یک ارز به ارز دیگر تبدیل می‌شود امپراتوری وابسته آن ارز هم خودش رو به افول می‌رود. این اتفاق برای انگلیس و فرانسه افتاده و ممکن است برای آمریکا هم بیفتد.

این سایت، در پایان به تلاش‌های ایران، روسیه و چین برای استفاده از ارزی غیر از دلار در مبادلات بین‌المللی اشاره کرده و نوشته است: «حالا نوبت متحدان آمریکا است که دلار را کنار گذاشته و به این درک برسند که حاکمیت واقعی از رهگذر حاکمیت اقتصادی محقق می‌شود.»

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار