سلیمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

ایجاد تنش در اقتصاد کشور با کاهش سود بانکی/ حل و فصل مشکلات مردم غیرممکن نیست

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: کاهش نرخ سود‌های بانکی باعث شد تا نقدینگی از بانک‌ها خارج شود و همین موضوع باعث تنش در اقتصاد شده است.
کد خبر: ۳۰۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ - 25August 2018

کاهش سودهای بانکی باعث ایجاد تنش در اقتصاد کشور اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی و نماینده مردم شهرستان سمیرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به مشکلات معیشتی مردم اظهار داشت: دلیل اصلی به‌وجود آمدن ناهنجاری‌های اقتصادی کشور، ضعف و ناکارآمدی برخی مدیران و مسوولان است.

وی در ادامه با بیان اینکه از بین رفتن دغدغه‌های معیشتی مردم غیرممکن نیست، افزود: با اینکه دشمنان خارجی در تلاش هستند تا با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌هایشان اقتصاد ما را به مخاطره بیاندازند، اما باید باور داشت که عوامل درونی نیز در افزایش بحران‌های اقتصادی کشورمان نقش مهمی داشته که کوتاهی در انجام وظایف محوله برخی از مسوولان یکی از مهم‌ترین آنهاست.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با توجه به کاهش نرخ سودهای بانکی تصریح کرد: یکی دیگر از عواملی که باعث شد، وضعیت اقتصادی کشور بیش از هر زمان دیگر با تنش مواجه شود، کاهش نرخ سودهای بانکی بود. این مسئله باعث شد تا مردم نقدینگی‌های خود را از بانک ها خارج کرده و برای تثبیت ارزش دارایی‌هایشان، سرمایه خود را در بازارهایی همچون سکه، ارز و دلار تزریق کنند که این موضوع باعث بحرانی شدن وضعیت اقتصادی کشور شد.

سلیمی به مشکلات پیش روی تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: بانک‌ها باید از دریافت سودهای کلان در جهت پرداخت وام به مردم و به ویژه تولیدکنندگان خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها سود وام‌ها را 12 الی 18 درصد عنوان کرده‌اند، افزود: نظر مجلس این است که این ارقام حقیقی نیست و سودهایی که بانک‌ها از پرداخت وام‌ها دریافت می‌کنند، بیشتر از این آمار و ارقام است.

این نماینده خانه ملت با توجه به اینکه برای اشتغالزایی و رونق تولیدات داخلی تلاش جدی و همه جانبه مسوولان نیاز است، خاطرنشان کرد: یکی از موانع بزرگ پیش روی تولیدکنندگان و سم مهلک بیکاری دریافت سودهای کلان بانک‌هاست که اقتصاد کشور را به چالش کشیده است.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، ایجاد تغییرات اساسی در نظام بانکداری کشور را ضروری دانست و گفت: باید تدابیری اندیشیده شود که بانک‌ها وام‌هایی با سودهای کم در اختیار مردم و به‌ویژه تولیدکنندگان و صاحبان کسب و کارها قرار دهند؛ چراکه اگر همین روند فعالیت بانک‌ها ادامه داشته باشد، نه‌تنها مشکلات معیشتی مردم حل و فصل نمی‌شود بلکه در آینده‌ای نه چندان دور اقتصاد ما با بحران شدیدتری مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار