فرمانده قرارگاه پدافند هوایی شرق کشور اعلام کرد؛

۳ بار نابودی کامل نیروی هوایی عراق توسط پدافند هوایی/جنگ امروز جنگ روانی است

امیر «علی اکبر عباسی تجدد» گفت: در ۸ سال دوران دفاع مقدس علاوه بر سرنگونی ۶۰۵ هواپیما و ۶۷ بالگرد دشمن، ۳ بار نیروی هوایی عراق به کلی نابود شد و ۵۹ خلبان عراقی اسیر شدند و از مجموعه پدافند هوایی ۴۰۰ نفر پایور و ۶۰۰ نفر نیروی وظیفه به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۳۰۵۷۶۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۲ - 25August 2018

3 بار نابودی کامل نیروی هوایی عراق توسط پدافند هوایی/جنگ امروز جنگ روانی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، امیر سرتیپ دوم «علی اکبر عباسی تجدد» فرمانده قرارگاه پدافند شرق کشور امروز در نشست خبری به مناسبت سالگرد تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در جمهوری اسلامی ایران با تبریک هفته دولت و گرامی داشت یاد شهیدان رجائی و باهنر، اظهار داشت: کشور ایران جزیره امنی است که در اقیانوسی متلاطم قرار دارد.

وی افزود: گروه های تکفیری و سلفی در همه کشورهای پیرامون در حال فعالیت هستند اما به برکت هوشیاری مردم بصیر و به پشتوانه رهبری مدبر و آگاه و فعالیت های شبانه روزی نیروهای مسلح، جرات جسارت به جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

فرمانده قرارگاه پدافند شرق کشور بیان داشت: دهم شهریور بزرگداشت سالروز دهمین سال تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا به فرمان فرماندهی معظم کل قوا است که در این راستا پدافند هوایی به عنوان یک فرماندهی مستقل صادر و پدافند هوایی از پیکره نیروی هوایی ارتش جدا شد و به عنوان یک یگان فرا نیرویی هدایت عملیات پدافند هوایی کلیه یگان های پدافند هوایی نیروهای مسلح را برعهده دارد.

عباسی تجدد با بیان اینکه پدافند هوایی به دنبال حفظ و صیانت دائمی آسمان جمهوری اسلامی ایران بوده و 4 ماموریت اصلی دارد، عنوان کرد: ماموریت اول کشف هرگونه اهداف پرنده توسط رادارهای مختلف و تجهیزات شنود الکترونیکی و دیده بانی بصری است.

وی با اشاره به شناسایی و تشخیص دوست از دشمن به عنوان ماموریت دوم این یگان، متذکر شد: اشتباه در این مرحله ممکن است یک فاجعه بزرگ به بار آورد.

فرمانده قرارگاه پدافند شرق کشور گفت: مرحله سوم رهگیری هواپیمای دشمن است که در این مرحله چنانچه یک هواپیما به هر نحو ممکن «دشمن» شناخته شود، فرمانده صحنه نبرد دستور رهگیری آن را توسط هواپیماهای شکاری خودی و یا سامانه های موشکی و توپخانه صادر می کند.

عباسی تجدد با بیان اینکه مرحله چهارم درگیری و انهدام هواپیمای دشمن است، اعلام کرد: چنانچه به اخطار شبکه پدافندی توجه نکند و از مرزهای جمهوری اسلامی ایران خارج نشود، دستور انهدام آن صادر می شود.

وی یادآور شد: شبکه یکپارچه پدافند هوایی ماموریت دائمی دارد تا همه پروازها را از لحظه ورود تا زمان خروج از کشور رصد نماید و در این زمینه تعطیلی مجاز نیست و حتی به واسطه مشکلات فنی، ماموریت لحظه ای متوقف نمی شود.

فرمانده قرارگاه پدافند شرق کشور با اشاره به نقش پدافند در 8 سال دفاع مقدس، عنوان کرد: جزیره خارک در طول جنگ دو هزار و 888 بار مورد هجوم هوایی و موشکی قرار گرفت ولی به دلیل عکس العمل به موقع پدافند هوایی، ارسال نفت هیچگاه تعطیل نشد.

عباسی تجدد اضافه کرد: در طول جنگ یک هزار و 377 حمله هوایی به نفتکش های ایران انجام شد که 55 فروند هواپیما ساقط و 3 هزار و 145 نفتکش به سلامت از تنگه هرمز عبور کردند.

وی با اشاره به اینکه در عملیات «والفجر» در طول 20 روز 135 هواپیما دشمن ساقط شدند، بیان کرد: در 8 سال دوران دفاع مقدس علاوه بر سرنگونی 605 هواپیما و 67 بالگرد دشمن، 3 بار نیروی هوایی عراق به کلی نابود شد و 59 خلبان عراقی رأسا اسیر شدند و از مجموعه پدافند هوایی 400 نفر پایور و 600 نفر نیروی وظیفه به شهادت رسیدند.

فرمانده قرارگاه پدافند شرق کشور عنوان کرد: سازمان «ایکائو» که یک سازمان جهانی در زمینه مدیریت ترددها و حمل و نقل هوایی است، چند سال قبل آسمان ایران را امن ترین آسمان منطقه در غرب آسیا عنوان کرد؛ درواقع امنیت باعث شده تعداد پروازهای خارجی و گذری از روی کشور افزایش چند برابری داشته باشد.

عباسی تجدد متذکر شد: پدافند هوایی شرق کشور مسئولیت حفاظت از 340 هزار کیلومتر مربع از کشور را در 300 نقطه پدافندی برعهده دارد.

وی درخصوص برنامه های پدافند شرق کشور در سالگرد تاسیس این یگان اعلام کرد: تجلیل از کارمندان نمونه، برگزاری مسابقات ورزشی، تجلیل از سربازان نمونه، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و برگزاری جشن تقدیر از سربازان ازجمله این برنامه ها است.

فرمانده قرارگاه پدافند شرق کشور اضافه کرد: روز جمعه ایستگاه صلواتی و ویزیت رایگان در محل نماز جمعه 9 شهر استان پیش بینی شده است.

عباسی تجدد با بیان اینکه هیچ رسانه معاندی حرفی نمی زند که روحیه ما را بالا ببرد تاکید کرد: همه درپی ناامیدی ما نسبت به آینده کشور هستند، جنگ فعلی جنگ روانی است که هدف آنان رساندن مردم به این نقطه است که ما توانایی نداریم و این دروغی بزرگ است.

وی خاطرنشان کرد: در 8 سال دفاع مقدس با تجهیزاتی جنگیدیم که یا غربی یا شرقی بودند اما امروز تمام تجهیزات ما ساخت داخل است که البته نمی شود همه را آشکار و معرفی کرد اما در رژه 31 شهریور تجهیزات به روز خود را نمایش خواهیم داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار