ولایتی در حاشیه دیدار با وزیر سابق خارجه فرانسه:

امیدواریم مبارزه ای که علیه تروریسم آغاز شده، جدی باشد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با وزیر سابق خارجه فرانسه گفت: امیدواریم مبارزه‌ای که علیه تروریسم آغاز شده است، جدی باشد و با این مقابله دیگر شاهد چنین حرکاتی در منطقه نباشیم.
کد خبر: ۳۰۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵ - 07October 2014

امیدواریم مبارزه ای که علیه تروریسم آغاز شده، جدی باشد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، علیاکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار با وزیر سابق خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران در رابطه با ارزیابی خود از مذاکرات هستهای، ترور دانشمندان هستهای و افشای برخی اطلاعات مربوط به این بخش اظهار داشت: ایران از جاسوسی و افشای اطلاعات خود ابراز نگرانی کرده و این امر موجب شهادت دانشمندان هستهای شده است. همچنین امروز شاهد این هستیم که مذاکرات با 1+5 به مراحل حساسی رسیده و باید در این رابطه مسائل گفته شده مورد توجه قرار گیرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: امروز با وزیر سابق امور خارجه فرانسه دیداری داشتیم که در این دیدار موضوعات مختلفی از جمله مذاکرات هستهای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ولایتی خاطرنشان کرد: موضع ما در رابطه با مسائل هستهای روشن و همان موضعی است که مقام معظم رهبری بارها به آن تأکید داشتند. ایران از حقوق مسلم و حق هستهای صلحآمیز خود عقبنشینی نخواهد کرد بلکه بر آن تأکید و پافشاری خواهد داشت و رئیسجمهور کشورمان در سفر به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به این مسئله تأکید کرد.

وی با تشریخ دیدار خود با وزیر سابق خارجه فرانسه یادآور شد: به این نتیجه رسیدیم که فرانسه آمادگی این را دارد که مثبت تر حرکت کند و بیشتر مباحث، راجع به مسائل منطقهای بود. در رابطه با تروریستی که در منطقه با کمک برخی کشورهای منطقه و کشورهای غربی فعالیت میکنند و اکنون بلای جان خود آنها شدهاند مباحثی نیز مطرح شد.

رییس مرکز تحقیقات استاتژیک مجمع تشخیص نظام، با بیان این که وزیر سابق خارجه فرانسه، ایران را یکی از بانفوذترین کشورهای منطقه دانست، گفت: همچنین تأکید داشت کشور ما مقتدر و دارای آرامش و امنیت کامل دانست و اعلام کرد که این بحث میتواند کمک بزرگی برای مقابله با تروریسم در منطقه باشد.

ولایتی یادآورشد: در این دیدار ما بر این مسئله تاکید داشتیم که کسانی که در منطقه و جهان نسبت به بحث تروریسم پند نگرفتهاند و همچنان به آنها کمک میکنند باید دست از این حرکات بردارند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران روابط طولانی با سوریه، لبنان وعراق داشته  و دارد قطعاً به کمکهای خود بر اساس قوانین بینالمللی و خواست دولتهای آنها ادامه خواهد داد و این را جزو وظایف خود میداند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت که  امیدواریم مبارزهای که علیه تروریسم آغاز شده است، جدی باشد و با این مقابله  دیگر شاهد چنین حرکاتی در منطقه نباشیم.

وی  در پاسخ به سؤالی  پیرامون برداشته شدن تحریمها از سوی بریتانیا، گفت: اینکه برخی کارها در این رابطه از سوی برخی محافل آغاز شده، مانند دادگاهی که در اروپا حکم به آزاد شدن برخی اموال افراد و سازمانهای ایرانی داده است، نشان میدهد که آنها به حقانیت ادعاهای ایران پی بردهاند و ایران کشوری است که سالها به تحریمهای تحمیلی عادت کرده و این موضوع را تحمل کرده است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کسانی که خواستار عقب نشینی ایران از مواضع خود هستند، تصریح کرد: باید بدانند ایران از مواضع اصولی خود عدول نکرده و نخواهد کرد.

ولایتی در ادامه  خاطرنشان  کرد: طرف مقابل به این نتیجه رسیده است که بیش از این نمیتواند از امتیاز داشتن رابطه خوب با ایران محروم شود.

وی با اشاره به حضور ایران در سفر هیئت هایی از کشورهای اروپایی گفت: این نشان میدهد، ایران یک کشور قدرتمند در سطح بینالمللی است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: در زمانی که مسئول وزارت خارجه ایران بودم تلاش کردم که روابط را با فرانسه گسترش دهم.

ولایتی با بیان این که در تاریخ روابط کشور ما با فرانسه هیچ سابقه استعماری وجود ندارد، اظهار داشت: فرانسه جایگاه مناسبی در روابط سیاست خارجی ایران دارد و علاقهمند به این هستیم که این نگاه تقویت شود.

وی افزود: ایران در حوزه مسائل منطقهای به ویژه مبارزه با تروریسم پیشگام بوده است. در کشورهای سوریه، لبنان و عراق به دقت مسائل دنبال میشود و امنیت این کشورها برای منطقه و جهان بسیار مهم است و زمینههای همکاری خوبی را میشود در این رابطه تعریف کرد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که ما هم به سوریه و هم به عراق کمک کردیم تا با تروریسم و داعش مبارزه کنند و همچنین از امنیت سوریه و عراق حمایت میکنیم.

ولایتی با اشاره به سفر شمخانی به لبنان تصریح کرد: در این سفر آن چیزی که حائز اهمیت بوده اعلام آمادگی ایران در مبارزه با تروریسم است.

همچنین در ادامه این دیدار وزیر سابق امور خارجه فرانسه گفت: من بارها به ایران آمدهام و تا به حال سفرهای خوبی را در این کشور داشتهام و  امیدوارم در این سفر بتوانیم در رابطه با نقطهنظرات منطقهای بحث و تبادل نظر کنیم.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها