حسن‌بیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس تاکید کرد؛

نقش نیروهای مسلح در تثبیت امنیت مناطق مرزی کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به بازدیدهای متعدد اعضای کمیسیون متبوعش از مناطق مرزی کشور گفت: نیروهای مسلح هرگونه راه نفوذ ضد انقلاب به داخل کشور را بسته‌اند.
کد خبر: ۳۰۵۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ - 26August 2018

نقش نیروهای مسلح در تثبیت امنیت مناطق مرزی کشور«ابوالفضل حسن‌بیگی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به بازدیدهای کمیسیون امنیت ملی از مناطق مرزی شمال غرب، شمال، جنوب شرق  و شرق کشور اظهار داشت: مناطق مرزی ما به سه دسته «بسیار حساس»، «حساس» و «مناطق عادی» تقسیم شده است.

وی ادامه داد: در شمال غرب کشور مرز میان کشورمان با اقلیم کردستان عراق جزو مناطق «بسیار حساس» محسوب می‌شود؛ چراکه این منطقه تجربه حضور جریان تکفیری داعش را در خود داشته و از طرف دیگر مساله اقلیم کردستان باعث شده که کنترل امنیت این منطقه از دست ارتش عراق خارج شود که این مسئله باعث می‌شود تا احتمال نفوذ ضد انقلاب به کشور ما تقویت شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مجاهدت‌های نیروهای مسلح در تثبیت امنیت در مناطق مرزی کشور تصریح کرد: سپاه پاسداران توانسته با درایت و هوشمندی کامل، امنیت مرز بسیار حساس کشور با کردستان عراق را تثبیت کند. در مناطقی که در طول تاریخ، نیروهای مسلح به آنها دسترسی نداشتند، طی چند سال گذشته توسط نیروهای مسلح جاده‌سازی شده است و اقدامات مهم نیروهای مسلح باعث شده تا هرگونه راه نفوذ ضد انقلاب به داخل کشور بسته شود.

وی گفت: برخی از مناطق مرزی کشور نیز تحت کنترل ارتش و نیروی انتظامی است که با در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات به‌روز هیچ‌گونه خطری کشور ما را در حوزه مرزی تهدید نمی‌کند.

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی آمادگی نیروهای مسلح، اقتدار و توان دفاعی کشور را بزرگترین مانع پیش روی اهداف دشمنان کشورمان دانست و گفت: طی ماه‌های اخیر  هرگاه که عناصر ضد انقلاب درصدد بودند تا از طریق مرزهای شمال غرب و جنوب شرق به کشور نفوذ کنند، توسط نیروهای مسلح شناسایی و منهدم شدند.

حسن‌بیگی با بیان اینکه در مناطق مرزی با افغانستان و پاکستان نیز از امنیت کامل برخوردار هستیم، تصریح کرد: با وجود اینکه تردد عناصر ضد انقلاب در این مناطق قابل مشاهده است، اما بیگانگان به هیچ وجه نمی‌توانند به خاک کشورمان نفوذ کنند که این‌ها همه مرهون مجاهدت‌های بی‌وقفه نیروهای مسلح است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به خصومت‌های دشمنان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی به جایگاهی از قدرت و اقتدار نظامی دست یافته است که بسیاری از کشورهای منطقه برای مقابله با دشمنانشان از ما الگو می‌گیرند. در حقیقت توان و اقتدار کشورمان مایه فخر امت اسلامی و خاری در چشم دشمنان جهان اسلام است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها