دیپلمات آمریکایی به اراضی تحت کنترل کردها در سوریه سفر کرد

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که یک دیپلمات آمریکایی روز شنبه به اراضی تحت کنترل کردها در سوریه سفر کرده است.
کد خبر: ۳۰۵۸۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶ - 25August 2018

دیپلمات آمریکایی به اراضی تحت کنترل کردها در سوریه سفر کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، منابع خبری روز شنبه گزارش داده‌اند که یک دیپلمات ارشد آمریکایی امروز به اراضی تحت کنترل کردهای سوریه سفر کرده و از این کشور بازدید کرده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است «ویلیام روباک» که تا سال 2017 سفیر آمریکا در بحرین بود بعد از سفر به شهرهای کوبانی و منبج در روزهای گذشته، امروز به شهر «الشدادی» وقع در شمال غرب استان «حسکه» سفر کرد.

وی قرار است در ادامه این سفر عازم «دیرالزور»، در شرق سوریه شود. در این منطقه، نیروهای موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که مورد حمایت آمریکا هستند در حال مبارزه با داعش هستند.  

روباک روز شنبه تأکید کرد که آمریکا در سوریه باقی خواهد ماند. او گفت: «ما آماده‌ایم، همان‌طور که رئیس‌جمهور ترامپ روشن کرده، اینجا بمانیم تا از شکست قابل‌دوام داعش اطمینان حاصل کنیم.»

در حالی که ناظران و کارشناسان بین‌المللی به ناتوانی آمریکا و رژیم صهیونیستی در خارج کردن ایران از سوریه اذعان کرده‌اند این دیپلمات آمریکایی یکی از اهداف ماندن نیروهای کشورش را اطمینان از خروج نیروهای ایران از سوریه عنوان کرد.

ایران به دعوت سوریه، بعد از آغاز ناآرامی‌های سوریه در سال 2011 در این کشور حضور مستشاری دارد. این در حالی است که نیروهای آمریکایی بدون اجازه دمشق وارد سوریه شده‌اند. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار