ناوهای جنگی روسیه عازم سواحل سوریه شدند

ناوهای جنگی روسیه در آستانه آغاز عملیات ارتش سوریه ضد تروریست‌ها در ادلب، رهسپار سواحل سوریه شدند.
کد خبر: ۳۰۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۶ - 25August 2018

ناوهای جنگی روسیه عازم سواحل سوریه شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از سانا، برخی منابع امروز شنبه 3 شهریورماه اعلام کردند که ناوهای جنگی روسیه در آستانه آغاز عملیات نبرد آزادسازی ادلب رهسپار سواحل سوریه شدند.

این در حالی است که منابع سوری بیان کردند: ارتش سوریه به اعزام و ارسال نیروها و تجهیزات به جبهه ادلب ادامه می دهد تا بزرگترین عملیات نظامی احتمالی در استان ادلب شروع شود.

این منابع تاکید کردند: نیروها در انتظار شروع آغاز عملیات ادلب هستند.

به گفته این منابع هنوز فرصت برای خروج افرادی که مایل به خروج از ادلب از طریق گذرگاه های رسمی گشوده شده از سوی دولت سوریه، باقی است.

درحالی که ارتش سوریه خود را مهیای نبرد ادلب و آزادسازی آن از لوث گروه های مسلح و تروریستی می کند، تحرکات حامیان تروریست ها نیز شروع شده است. مشابه آنچه در هنگام عملیات ارتش سوریه در جنوب این کشور رخ داد و تلاش های زیادی از سوی صهیونیستها و حامیان منطقه ای و بین المللی تروریستها برای متوقف کردن عملیات ارتش سوریه انجام شد با نزدیک شدن عملیات آزادسازی ادلب نیز این تحرکات شروع شده است.

سناریوی تکراری که تاکنون آمریکا و غربی ها با دستاویز قرار دادن آن به سوریه حملاتی انجام دادند، هشدار درباره استفاده از سلاح شیمیایی از سوی ارتش سوریه در جریان این عملیات ضد تروریستهاست. آمریکا، فرانسه و انگلیس در بیانیه مشترکی گفته اند که عمیقا نگران حملات نظامی به ادلب و پیامدهای انسانی آن هستند!

در این بیانیه ادعا شده است: «ما مشخصا بر نگرانی خود از استفاده احتمالی از جنگ افزارهای شیمیایی تاکید می کنیم. اگر حکومت بشار اسد بار دیگر از سلاح های شیمیایی استفاده کند ما قطعا دست به اقدام خواهیم زد.

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مشهور جهان عرب در این باره اعلام کرد: «برداشت اصلی که هر فرد دنبال کننده تحولات هفت ساله سوریه می تواند از این تهدید آمریکا داشته باشد این است که دولت آمریکا به خوبی می داند که حمله ارتش سوریه برای بازپس گیری ادلب نزدیک است و از همین رو به شدت با این حمله مخالف است و بعید نیست که برای شکست یا کارشکنی این عملیات طرحی داشته باشد. بهانه آماده بحث به کارگیری سلاح شیمیایی از سوی دولت سوریه مشابه آنچه در دوما درغوطه شرقی دمشق و خان شیخون در حومه ادلب از سوی آمریکایی ها مطرح شد، است. کلاه سفیدها هنوز در شهر ادلب هستند و اگر سناریوی سلاح شیمیایی مجددا تکرار شود، موضوع بعیدی نیست تا به این بهانه حملات هوایی و موشکی به سوریه مشابه آنچه در آوریل گذشته به ادعای به کارگیری سلاح شیمیایی در غوطه شرقی شد، انجام شود».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها